Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blikkboksen
AWD utkoblet hva er det? helt utrolig slutta plutselig å virke
Melding var: awd Utkoblet kontakt service
Dro til butikken alt var normalt.
Kom ut og starta bilen og fikk medelande at awd var utkoblad og måtte kontakte service!
Sedan har forhjuls drift kun fungert
Senast redigerad av 1 Blikkboksen, redigerad totalt 0 gånger.
av Blikkboksen
60000km
Har vært på verksted i går og fikk bilen tilbake dag ferdig diagnosert.
De kunne fortelle at de hadde koblet den til datamaskinen og diagnosert den og sletta alle feil meldinger og kalibrert pumpen til awd systemet. De kunne da se at den trengte ny pumpe. Verksted mannen sa at han hadde bestilt pumpe og ville sette meg opp på en ny time når den nye delen kom. Han kunne også fortelle at siden han hadde kalibrert pumpen som var defekt, at den virket, men han viste ikke hvor lenge!
Användarvisningsbild
av Thorssa
Verkar vara tveksam kvalitet på pumpen till AWD. Jag fick byta min i veckan då AWD inte fungerade överhuvudtaget. Fick dock inget felmeddelande i bilen. Min har precis passerat 6000 mil.
av svanberg
Kontroll av oljenivå, kalibrering och ny mjukvara finns för detta. Hjälper inte det får man byta pump eller hela aoc beroende på felkod.
av petegbg
Min awd har slutat fungera vid två tillfällen. Vid första verkstadsbesöket fylldes det på olja.
När sedan felmeddelandet kom tillbaka några månader senare byttes AOC ut.

Fick en begagnad utbytt på Bilias Maxi trygg Garanti. Lite förvånad över att dom inte installerade en ny. Brukar det vara så? Den utbytta har "gått" ca 3700 mil. Förhoppningsvis är den i bättre skick och håller mer en den utbytta som höll ca 6700 mil.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]