Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Har nu fått min första kombi nu.

Hur har ni löst problemet med att det ni lägger i bagaget inte far runt?
Vet att det finns nät att köpa men väldigt opraktisk vid transport av matkassar.

Har sett att Volvo har några tillbehör för detta men vet inte riktigt om dessa är lösningarna på problemet.
Kravet är att den är funktionell och lätt att ta isär då den inte används och inte då ta upp någon större yta.
Vi också bibehålla plastmatta i bagage, inte göra några större ingrepp för att få mina matkassar säkrade.

Främst gäller det matkassar. Ser att biltema har en lösning på detta med denna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000030722/
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Köpte lastnät som är spänt över golvet.. Har man nått man vill ska vara stilla är det bara att lägga det under det elastiska nätet.. Matkassar och sånt står stadigt under nätet. :)
av jumu01
Joel kunde du bibehålla plastmattan med nätet monterat?
Användarvisningsbild
av joel80
Ja.. Fast nu är jag osäker på om jag har orginal-matta i den bilen.. Får kolla imorrn eller vid tillfälle. :)
av Kluster
Släng in en barnvagn vetja så kan kassarna luta sig mot den :twisted: :roll: :wink:

Har också funderat på att skaffa någon form av anordning att spänna/hålla fast sakar i bagageutrymmet. T ex spolarvätska, putsduk m.m m.m har jag i en plastlåda med lock. Dock händer det ibland när inte barnvagnen (Kronan Sulky/S = tar väldigt liten plats ihopfälld) att lådan kan fara runt lite trots räfflor i original plastmattan från Volvo :???:
Användarvisningsbild
av Thorssa
Jag har Volvos avdelare (galler i stål) p.g.a. hund. Lastar man in matkassarna bredvid den står de för det mesta stadigt och bra :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag valde till uppfällbar last- och bärkassehållare till min V50. Finns även till S/V/XC60. Billig och mycket praktisk!
av III
fjohan82 skrev:Jag valde till uppfällbar last- och bärkassehållare till min V50. Finns även till S/V/XC60. Billig och mycket praktisk!
Bara det att det inte fungerar med golvmattan i gummi. Skulle vilja ha haft några enklare krokar som s60:n hade. Ungefär som v70:n. Borde vara enkelt att lösa för Volvo. Kanske någon som får en bra ide och vill dela med sig? Fundera på så kanske vi får en bra ide någon dag.
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]