Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Betalade 3.450:- för en basservice. Det var första servicen och bilen hade bara
gått 360 mil. Skulle ha gjort en anpassad service egentligen men då ingick inte
mjukvaruuppdateringarna. Så jag tog den vanliga servicen och fick alla nya
mjukvaror installerade. Detta gjordes på Bilbolaget i Gävle.
Var inne med bilen i mellandagarna för service. För år 3 service. Bilen har gått ca 3500mil. Utfördes en Volvo originalservice bas (bilia). Skall det inte vara en Volvo originalservice underhåll år 3?
Loggar in på "min Volvo", där står det nästa service: underhåll. Ska göras om en vecka, konstigt?
Någon kunnig om detta? Visst är nybilsgarantin över, men maskinskadeförsäkringen förutsätter ju service planenligt efter Volvos rekommendationer.
Johannes1975 skrev:Var inne med bilen i mellandagarna för service. För år 3 service. Bilen har gått ca 3500mil. Utfördes en Volvo originalservice bas (bilia). Skall det inte vara en Volvo originalservice underhåll år 3?
Det beror nog lite på vad som gjordes de två andra gångerna.
LazerHawke skrev:Hej

dags för första servicen på volvon är då lite nyfiken på vad ni andra med my15 pröjsat för första servicen o vart nånstans? :)
Hur långt har den gått?

Min har gått ca 3700, Var inne på service för några månader sen. Jag har serviceavtal på min bil, tror jag betalar 285:- för ett rikstäckande avtal. i månaden alltså :)
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Service Subaru XV

Jaha, har nu varit och hämtat Subarun på[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]