Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Har då köpte en V60-14. En underbar bil.
Den har det digitala mätahuset där man kan ställa in färger o layout.
Den röda ogillar jag vilket jag sett att jag är ensam om. Sedan skillnaden mellan ECO o Elegace (eller vad den nu heter) är marginell.
Just den eleganta är den jag föredrar. Ogillar dock färgen.

Jag hade tur när vi köpte bilen då mina två andra bilar sålde som smör när jag la ut dem på Blocket.
Så där stod jag utan bil när jag hade planerat att få den ena såld :D
Så vi fick låna en Demobil av Rejmes. En D4 -16 R-design.
Det är en markant skillnad på färgen mellan min bil o lånebilen där den blå färgen är mkt skarpare än på min.
Skulle en mjukvaruuppdatering funka för att få den blå kulör som finns i årets modell? Vad kan det i så fall kosta?
av HVTH
Nej, blå kulör finns endast till R-design så din Volvo ÅF kommer inte gå med på att ladda in detta temat i din bil.
av Provocative77
HVTH skrev:Nej, blå kulör finns endast till R-design så din Volvo ÅF kommer inte gå med på att ladda in detta temat i din bil.
Är det så illa? Har ju sett reklamblad där den kulören finns. I min är den ju blå men med annan kulört.

Aja. Ett I-landsproblem. Jag funderade på en R-design. Men med min budget hade jag fått avstå mkt som jag fick i den jag valde. Saker jag är glad att ha idag.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker absolut att eco är trevligast att köra med, lite färgglad men ändå elegant.
av knappen11
Provocative77 skrev:
HVTH skrev:Nej, blå kulör finns endast till R-design så din Volvo ÅF kommer inte gå med på att ladda in detta temat i din bil.
Är det så illa? Har ju sett reklamblad där den kulören finns. I min är den ju blå men med annan kulört.

Aja. Ett I-landsproblem. Jag funderade på en R-design. Men med min budget hade jag fått avstå mkt som jag fick i den jag valde. Saker jag är glad att ha idag.

Vill kunna designa eget. Bara ha den datan jag är intresserad av. Ogillar sporttemat, för rött för min smak. Men tydlig hastighet med digitala siffror. Använder därför Elegance, men tyvärr tittar jag på hastigheten i skärmen på mittkonstollen istället för på hastighetspinnen.
av Rudolfs
Om sport läget är för rött så använd kontrast läget och tona ner ljuset lite.
av Provocative77
andreas 80 skrev:Håller med. Testa kontrastläge om du inte gjort det. Brukar bara köra med färgläget i elegance temat.
Hur funkar det där?
Jag har hittat kontrast o klickar jag på den så händer något. Går jag in en än gång så kommer en palett upp. Men klickar man på den så händer ingenting.
Själv gillar jag den röda färgen. Det är siffrorna i hastighetsmätaren som stör mig.
Det jag är ute efter är mer blått. Har nu grådaskigt.
av Rudolfs
Jag har kollat med en kontakt på volvo om att komma över den blåa mjukvaran, han har kollat så långt upp han kom, Volvo släpper inte den mjukvaran för det ända målet.
av Provocative77
Rudolfs skrev:Jag har kollat med en kontakt på volvo om att komma över den blåa mjukvaran, han har kollat så långt upp han kom, Volvo släpper inte den mjukvaran för det ända målet.
Har förstått att de håller hårt i den, vilket jag inte förstår. Min är en BE Pro. Dvs, exklusivare än de flesta R-design.
Har även letat på fulsiter utan att hitta. Så den där blå verkar vara svårare att få tag på än statshemligheter :D
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]