Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Elmeholt skrev:Vad tror ni, kommer Telia Sense fungera för oss utan VOC så vi kan ställa timers på dieselvärmaren osv?
Vore förjäkla trevligt isf.

http://www.telia.se/privat/bredband/tja ... elia-sense

Nja , tror inte att Volvo kommer att släppa "in" någon 3 dje part i systemet , men det som Telia sense kommer att komma åt är ju de parametrar som EU beslutat om att dom skall vara "öppna" och läsbara för den som vill, men då handlar det ju bara av parametrar som har miljöpåverkan . Dessa läser ju tex bilprovningen
Garmin och flera andra har ju redan en sådan "plugg " som sätts i OBD uttaget för att läsa dessa värden via en app i telefonen .

Men vem vet man kan ju fortsätta att hoppas . :D
av Elmeholt
Med tanke på att det finns "ryska" obdc-moduler som kan sätta timer, så kanske nån kan knacka en app till telia sense oxå. Ja framtiden får utvisa, hade varit fantastiskt trevligt iaf då man saknar VOC :)
av bolakjr
Elmeholt skrev:Med tanke på att det finns "ryska" obdc-moduler som kan sätta timer, så kanske nån kan knacka en app till telia sense oxå. Ja framtiden får utvisa, hade varit fantastiskt trevligt iaf då man saknar VOC :)
Är det något sånt här du menar Niklas:
http://www.autopluginstore.com/en/volvo ... minal.html

Verkar ju inte så farligt dyrt och ingen abonnemangskostnad förutom SIM kort antar jag?

/Christoffer
Användarvisningsbild
av spaceuser
Jag skulle inte ta risken att låta Telia (och ev andra) att ta del av min körcykel. Redan nu undrar jag hur mycket Volvo kan läsa via VOC som de inte presenterar för oss användare. Vi lägger redan ut för mycket av oss själva på olika sätt på nätet. Det funkar inte heller med frasen, "jag har inget att dölja" i sammanhanget, för jag vill fortfarande ha toadörren kvar, om ni fattar liknelsen :)
Användarvisningsbild
av Derank
Det står ju där vad det innehåller.
av KrilleW
spaceuser skrev:Jag skulle inte ta risken att låta Telia (och ev andra) att ta del av min körcykel. Redan nu undrar jag hur mycket Volvo kan läsa via VOC som de inte presenterar för oss användare. Vi lägger redan ut för mycket av oss själva på olika sätt på nätet. Det funkar inte heller med frasen, "jag har inget att dölja" i sammanhanget, för jag vill fortfarande ha toadörren kvar, om ni fattar liknelsen :)

Bild
Användarvisningsbild
av gripen
Fan, det här såg häftigt ut. Har inte heller nån VOC. Beroende på kostnad kan det här bli mycket intressant. Och nån foliehatt som jag passar i har jag aldrig hittat ;D

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]