Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EvenSteven
Hej,

Jag är verkligen novis när det kommer till prestandaoptimering och liknande så jag hoppas att det finns någon kunnig eldsjäl här på forumet som har lust att hjälpa mig lite.

Jag har, som rubriken säger, en Volvo V60 FWD D5 R-design av 2011-års modell. I dagarna har jag gått och funderat på att ge den ett litet lyft prestandamässigt men ju mer jag läser på forum och dyligt desto mer osäker blir jag. Från början var min tanke att jag skulle installera något i stil med BSR men sedan läste jag om hur det förintar maskinskadeförsäkringen.

Har ni några tips för hur jag borde tänka här? Bilen har bara gått cirka 3500 mil men i och med åldern så har ju mina nybilsgarantier gått ut.

1. Finns det ändå försäkringar och/eller garantier som jag ger upp om jag väljer BSR framför Polestar?
2. Hur pass enkelt är det att äga en bil med BSR installerat? Sköter det sig självt eller behöver man kosta på att uppdatera varje år?
3. Vet någon hur påtaglig skillnaden är mellan de båda uppgraderingarna?
4. Finns det inställningar med BSR för att t.ex. stänga av/sätta på (tänker på att sambon ej behöver de extra HK)
5. Om man väljer BSR, behöver man då rensa mjukvaran före eventuell service/besiktning?

Väldigt tacksam för pedagogiska svar!
De sköter väl sig självt vad ja förstått. Och de går inte stänga av i så fall måste man ladda ur det.

Besiktningen tror ha inte säger något. Om du servar på volvo så kan trimmern försvinna om de uppdaterar mjukvaran vad ja förstått.
AndreasThn skrev:Skulle välja Polestar alla dar i veckan.
Skulle du kunna utveckla det lite? Jag har fått bilden av att det finns större fördelar med att välja Polestar till bilar som är nyare. Skulle vara intressant att få reda på vad som är smartast för min bil.
EvenSteven skrev:
AndreasThn skrev:Skulle välja Polestar alla dar i veckan.
Skulle du kunna utveckla det lite? Jag har fått bilden av att det finns större fördelar med att välja Polestar till bilar som är nyare. Skulle vara intressant att få reda på vad som är smartast för min bil.
Personer i min närhet har haft problem med BSR och efter titt i sw så har jag förstått att man skall hålla sig därifrån.
av RSJ80
AndreasThn skrev:
Personer i min närhet har haft problem med BSR och efter titt i sw så har jag förstått att man skall hålla sig därifrån.
Vad var det som utmärkte sig i sw:n?
RSJ80 skrev:
AndreasThn skrev:
Vad var det som utmärkte sig i sw:n?
Ett flertal säkerhetsfunktioner i sw som var avslagna som inte känns särskillt proffsigt.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]