Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
V60 T4 Summun Business Edition Pro
Magic Blå Metallic

Options:
DRiver support
Last paket
Läder Sport stolar Mörkt tak
Progressiv hastighets beroende servo
Sensus Connect Premium Sound, HK
Ratt värme
Volvo on Call
Barnsäkerhetslås bakdörrar,elektriskt
Backkamera
DAB-förberedelse
Parkeringshjälp fram och bak m.parkass
Alu.hjul,Titania, 235/40 R18

Bild
BildBild

Kunde inte motstå voc på köpet och summun till halva priset hehe :lol: och desutom rusta bilen med några kilo teknik kontra min gamla kärra :lol:
Dock vill jag ha uppvärmd vindruta, flera ggr jag saknat det, dock har jag kört en ford med det, och det var alldeles för mycket trådar i rutan, stördes av det, någon som har och kan ge input om det?

Och motorn har jag testat på demo bilen gilla den, någon som har en v60 t4 och kan ge lite info om vad du/ni tycker om den nya vea spisen :roll: även soppa förbrukningen :lol:
Senast redigerad av 1 x74, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Najs, Grattis!

Vilket lastpaket tog du, laminerade glas el tonade rutor?

Det är värmen i rutan som jag oxå funderar på. Valde till det i alla fall. Tyvärr finns det ingen demobil inom rimlig radie så det går att se.
Kul med mycket utrustning.
Manuell el automat växl?
av Jäverhammar
Trådarna i rutan är en vanesak. Syns mindre på moderna bilar kontra äldre. Jag finner det störande att ha dem där men skulle nog vänja mig om jag körde med dem till vardags.
Användarvisningsbild
av x74
Perra83 skrev:Najs, Grattis!

Det är värmen i rutan som jag oxå funderar på. Valde till det i alla fall. Tyvärr finns det ingen demobil inom rimlig radie så det går att se.
Manuell el automat växl?
tonade rutor överväger och manuell, ja det är frågan om man ska slänga med värme rutan eller ej, :roll:
Användarvisningsbild
av fjohan82
x74 skrev:
Perra83 skrev:Najs, Grattis!

Manuell el automat växl?
tonade rutor överväger och manuell, ja det är frågan om man ska slänga med värme rutan eller ej, :roll:
Låter som en trevlig spec!
Jag hade alla gånger valt samma igen som jag valde till min V50: Laminerade rutor och eftermonterad film. På jobbet fick vi bevis i förra veckan vad en laminerad ruta kan klara, då en av våra bilar blev utsatt för stenkastning. Istället för att stenarna hamnade inne i bilen så sprack bara rutorna. :-(O)
Dessutom är det lite tystare i en bil med laminerat glas, tycker jag.
Men man får ju välja som man vill :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Precis, säkerheten är överlägsen med laminerade glas. Ett inbrott kan ske på öppen gata.
Jag valde laminerade glas som tonas i efterhand.
av friklund
x74 skrev:V60 T4 Summun Business Edition Pro

Kunde inte motstå voc på köpet och summun till halva priset hehe :lol: och desutom rusta bilen med några kilo teknik kontra min gamla kärra :lol:
Dock vill jag ha uppvärmd vindruta, flera ggr jag saknat det, dock har jag kört en ford med det, och det var alldeles för mycket trådar i rutan, stördes av det, någon som har och kan ge input om det?

:lol:
Om du vill kolla på en S60 -14 med uppvärmd vindruta så är det bara att skicka ett PM. :D
Jag störs ej så mycket av ränderna, ser dem ibland vid klarblå himmel. Men att kunna gå ut till bilen när det är minusgrader och bara vänta någon minut innan framrutan är ren, det är ju underbart!
av Tenn
Hej,
Kan inte säga hur det är med uppvärmd ruta eftersom jag aldrig haft någon. MEN om du har VoC och dieselvärmare så behöver du knappast uppvärmd ruta. Du startar helt enkelt dieselvärmaren från mobilen (eller ställt in tiduret) ca 15 minuter innan du ska iväg så kommer du kunna ta bort snö/is på framrutan enkelt.

EDIT: Sorry, såg nu att du kör en T4 å inte en diesel... Finns bränslevärmare till bensinarna också?
Användarvisningsbild
av x74
Tenn skrev:Hej,
Kan inte säga hur det är med uppvärmd ruta eftersom jag aldrig haft någon. MEN om du har VoC och dieselvärmare så behöver du knappast uppvärmd ruta. Du startar helt enkelt dieselvärmaren från mobilen (eller ställt in tiduret) ca 15 minuter innan du ska iväg så kommer du kunna ta bort snö/is på framrutan enkelt.

EDIT: Sorry, såg nu att du kör en T4 å inte en diesel... Finns bränslevärmare till bensinarna också?
vill vara helgarderad om jag inte haft värmaren på, det har som sagts hänt förr, och det har varit rejält moddigt på rutan och då har man saknat funktionen :mrgreen:
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]