Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Märker ett störande problem som jag inte hade med telefonen i min v70. När den är hopkopplad via bt, men man lyssnar på radio, får man då sms så hör man inte signalen alls. Missat en massa sms på de sättet.
Finns de nå sätt att fixa, eftersom felet inte var på min förra bil?
av Tjocken
Har du startat ljudet för notifiering i bilen? Hade det problemet när min va ny. Men nu tystas radion ner och jag får ett litet pip i högtalarna! :-)

Du hittar den ljudinställningen om du trycker på knappen sound.
av Elmeholt
Tjocken skrev:Har du startat ljudet för notifiering i bilen? Hade det problemet när min va ny. Men nu tystas radion ner och jag får ett litet pip i högtalarna! :-)

Någon sån inställning finns inte på en v60 my12. :/
Eller har jag en gammal mjukvara?
av Kluster
Elmeholt skrev:
Tjocken skrev:Har du startat ljudet för notifiering i bilen? Hade det problemet när min va ny. Men nu tystas radion ner och jag får ett litet pip i högtalarna! :-)

Någon sån inställning finns inte på en v60 my12. :/
Eller har jag en gammal mjukvara?
Sänk volymen på radion :wink:

Det kan vara mjukvarurelaterat; när jag trycker på OK/Sound-ratten när telefonläget är igång visas information om olika inställningsmöjligheter. Bland annat för meddelande.
av Elmeholt
Kluster skrev:Det kan vara mjukvarurelaterat; när jag trycker på OK/Sound-ratten när telefonläget är igång visas information om olika inställningsmöjligheter. Bland annat för meddelande.
Tämligen säker att din kärra har en helt annan mjukvara än min 12a :)
av Kluster
Om du går in under denna meny, vad visar "Ljud och volym"?

Telefoninställningar
Synlig
Ljud och volym
Nedladdning av telefonbok
Bluetooth mjukvaruversion
av Elmeholt
Kluster skrev:Om du går in under denna meny, vad visar "Ljud och volym"?

Telefoninställningar
Synlig
Ljud och volym
Nedladdning av telefonbok
Bluetooth mjukvaruversion
I "Ljud och volym" har jag:

* Ljud av radio/media [bockruta]
* Ringvolym
* Ringsignal

Har testat olika settings där. Brorsan har inte samma problem med sin, men han har android-telefon och jag har iphone. Om det är nåt med det.
av Kluster
På Volvo Cars Support-sida kan du med hjälp av vilken Sensus-variant och typ av mobil avgöra om vissa funktioner är aktiverade m.m.
av Elmeholt
Kluster skrev:På Volvo Cars Support-sida kan du med hjälp av vilken Sensus-variant och typ av mobil avgöra om vissa funktioner är aktiverade m.m.
kanon, tack. Men står inget om sms-signalen på någon sensus/telefon. Jag skiter i det bara, å slutar sms'a. Känns enklast. ;)
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]