Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Får upp en ruta i Sensus om kommande service, om jag vill ha en föreslagen tid från verkstaden. När jag trycker "ja" så får jag frågan om jag vill gå vidare via mitt Volvo-id. Problemet därefter är att det bara finns ett val, registrera nytt Volvo-id. Volvo id har jag alltså redan! Någon som kan ge en rimlig förklaring hur man kommer förbi detta?
Användarvisningsbild
av joel80
Så här står det i manualen:

Bild

Hänvisas till det här:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av volvobrasse
joel80 skrev:Så här står det i manualen:

Bild

Hänvisas till det här:
Bild
Bild

Japp men jag har redan ett VOC konto och är inloggad! Annars skulle jag inte kunna använda appen etc?
av Psyko
Du måste lägga in ditt volvo id i bilen. När du skriver in det i bilen kommer du få ett bekräfrelsemail. Därefter är din bil och Volvoid ihoplänkade. Innan dess fungerar inte bokningen/ bokningsförfrågan
av Kluster
Jag har också VOC och att bilen är kopplad mot mitt VolvoID. Har det inte något med att du behöver ha en internetförbindelse så att bilen kan koppla upp sig och besvara detta? :roll:
av x020377
Kluster skrev:Jag har också VOC och att bilen är kopplad mot mitt VolvoID. Har det inte något med att du behöver ha en internetförbindelse så att bilen kan koppla upp sig och besvara detta? :roll:
Jo, så måste det väl vara. Sensus Connect måste ha någon form av förbindelse, antingen med SIM-kort i bilen, eller via mobilen.
Jag vet inte om det även kan funka via VOC om man har det?

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]