Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
Jag har sportstolar på minXC60. Jag förstår dig. Har haft bilen i två veckor och varje morgon tänker jag samma tanke: "Sååå sköna, va gött att ha dem"
av S80-04
Har sportstolar i min XC60 och avskyr dem tillsammans med bilens tunga styrning. Jävla obekväm och tungkörd. Känner mig lurad. Bilen går byte, nån komfortabel suv i samma prisklass ni kan rekommendera? :evil:
av Hertsh
S80-04 skrev:Har sportstolar i min XC60 och avskyr dem tillsammans med bilens tunga styrning. Jävla obekväm och tungkörd. Känner mig lurad. Bilen går byte, nån komfortabel suv i samma prisklass ni kan rekommendera? :evil:
XC70. Har breda stolar och skönt gung. 21cm markfrigång så mer än de flesta SUV's (iaf från Tyskland). Lägg till hastighetsberoende servo så kan du få bilen lättkörd också.
av S80-04
Hertsh skrev:
S80-04 skrev:Har sportstolar i min XC60 och avskyr dem tillsammans med bilens tunga styrning. Jävla obekväm och tungkörd. Känner mig lurad. Bilen går byte, nån komfortabel suv i samma prisklass ni kan rekommendera? :evil:
XC70. Har breda stolar och skönt gung. 21cm markfrigång så mer än de flesta SUV's (iaf från Tyskland). Lägg till hastighetsberoende servo så kan du få bilen lättkörd också.
Går inte, gumman tycker att den är ful. Jag vill inte ha takräcken, fula och opraktiska. Dessutom en utgående modell så andrahandsvärdet sjunker snabbt. Håller med om att den säkert är bekväm och behaglig att köra. Har haft 3 V70:or i rad och ville ha ombyte men det blev ett totalt fiasko. Jag kan inte bara förstå att en bil som kostar över 600 000 Skr (här i Finland) kan vara så fasansfull att köra. Modellen har varit så länge på marknaden att man kunde tycka att servon skulle ha åtgärdats eller åtminstone borde försäljaren ha berättat att man skall ta hastighetsberoende servo till bilen, om det hjälper upp saken.
Användarvisningsbild
av Perra83
Älskar sportstolarna i min R-Design MY13. Sträckkörde 37 mil förra veckan utan att ens sträcka på ryggen. Totalt blev det över 100mil. Bättre stolar än i S60 Classic -08 sportstolarna. Dom va för mjuka.
av Halvmas
Tyvärr får du se det som en erfarenhet rikare att provsitta stolsaternativen längre nästa gång du ska byta bil. Om du tycker servon är trög så rekommenderar jag dig pumpa upp däcken till minst 2,7 runtom. Blir väldigt mycket lättare då kan jag lova dig ifall du kör med 2,4 idag vill säga. Känn efter själv och pröva dig fram. Någonstans mellan 2,7-3,0 borde du känna att bilen blir markant stötigare i alla fall och då vet du hur mycket du kan pumpa i. Gränsen varierar såklart beroende på fabrikat, typ av däck, fälgstorlek ect. Lycka till.
av rojo8515
Fram till MY 13 var sportstolarna inte lika djup skålade som från MY14.

Jag har själv de äldre sportstolarna och gillar dem riktigt bra.

Men ska du trivas i sportstolarna krävs en lång och smal kropp, kanske att du kör lite längre sträckor och lite inspirerat.

Det är ju lite besvärligare att sätta sig i sportstolarna, och jag tycker de nya från MY14 är för djupt skålade för min smak.
Men gillar inte heller standardstolarna då de inte ger något vidare sidostöd.

Fick precis prova en ny XC90 R-design med sportstolar, de var helt perfekta för mig och liknade de äldre som inte var lika skålade.

Blir till att vänta på XC 60 MY18 och hoppas på att samma stolar hamnar i den :-)

Om du annars gillar XC 60 kan du ju ta en med standardstolar, Four-C fjädring i mjukaste läget och progressiv servo så blir det förstås bättre komfort och mer lättstyrt än sportchassiet. Nu går det ju att beställa T6 VEA AWD också så slipper du dieselknattret!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Riktiga sportstolar (som my14 och framåt har) är något jag saknat i alla år. Jag sitter hur bra som helst. Är det något att anmärka på är det att sittdynan är för kort, men det gäller alla volvo (och många fler tillverkare ) antar att det är mina ben som är för långa
Användarvisningsbild
av PaNi
rojo8515 skrev:
Men ska du trivas i sportstolarna krävs en lång och smal kropp, kanske att du kör lite längre sträckor och lite inspirerat.
I beg to differ. Är 182 lång och väger 95 kg. Knappast lång och smal, men jag älskar mina sportstolar. Passar som hand i handske.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]