- ons 04 nov 2015, 10:57
#1017886
Hej och ursäkta att jag skriver ännu en tråd om Polestar men jag har inte riktigt hittat svar på mina funderingar.
Jag kör en xc60 D5 My12 och kan inte riktigt motivera mig själv till Polestaruppgradering med tanke på priser för de "få" hk man får. Som jag förstått det så är det dock vridet och sättet kraften används på som gör mest skillnad.
En ytterligare sak jag inte riktigt fått svar på är hur är skillnaden i växellådan (Automat) efter optimering?
Ni som har uppgraderat till polestar kan ni inte beskriva lite mer hur den uppför sig i både vanligt läge och sedan i sportläge?
t.ex. växlar den snabbare, andra växelpunkter, slirar den lika mkt/mer/eller mindre, har den annorlunda gearhold, andra saker ni märkt som är bra/dåligt.
kort å gott hur tycker ni lådan uppför sig efter uppgradering i både vanligt läge och sportläge jämfört med innan?
Tack
Jag kör en xc60 D5 My12 och kan inte riktigt motivera mig själv till Polestaruppgradering med tanke på priser för de "få" hk man får. Som jag förstått det så är det dock vridet och sättet kraften används på som gör mest skillnad.
En ytterligare sak jag inte riktigt fått svar på är hur är skillnaden i växellådan (Automat) efter optimering?
Ni som har uppgraderat till polestar kan ni inte beskriva lite mer hur den uppför sig i både vanligt läge och sedan i sportläge?
t.ex. växlar den snabbare, andra växelpunkter, slirar den lika mkt/mer/eller mindre, har den annorlunda gearhold, andra saker ni märkt som är bra/dåligt.
kort å gott hur tycker ni lådan uppför sig efter uppgradering i både vanligt läge och sportläge jämfört med innan?
Tack