Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad gör jag för fel? :-O) :-(O)

Varje gång jag kliver ur bilen ändras spegelglasets läge något.
Sen måate jag trycka på förprogrammerade läget på stolen för att de ska återgå till min inställning.

Har även infällning av backspeglarna vid låsning men det påverkar inte detta.
Läge av speglar och stolinställningar kan ju lagras i nyckelenheten/PCC.
Står beskrivet i instruktionsboken tror jag. Du har antagligen andra inställningar sparade i den enheten du använder.
Frugans kanske? :D

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p13336.pdf

Sid. 46.
Senast redigerad av 1 TobbeViktor, redigerad totalt 0 gånger.
Misstänkte också det.

Vågar dock inte röra frugans nyckel.
Och problemet kvarstår även om jag slår av nyckelminnefunktionen.
Har detta problem efter att ha backat, har ställt in så att höger spegel skall vikas ner så att man ser höger bakhjul vid backning. Höger spegel går därefter inte tillbaka till rätt läge utan att jag trycker på min stolinställning. Det saknas några millimeter. Avståndet som spegeln skall flytta sig ökar för varje gång jag har backat.

Hälsningar Lars
Jag hade bilen på garantiservice nyligen. Då laddades en mängd nya programvaror ner. Efter det så ställer sig höger backspegel fel hela tiden (samma felaktiga läge varje gång). Jag har riktat den, lagt till inställningarna på stolsminne 1 flera gånger och kör ALLTID med samma nyckel. Jag har aldrig upplevt strul med detta tidigare så man misstänker ju bugg i senaste programvaran...
AllramEest skrev:Jag hade bilen på garantiservice nyligen. Då laddades en mängd nya programvaror ner. Efter det så ställer sig höger backspegel fel hela tiden (samma felaktiga läge varje gång). Jag har riktat den, lagt till inställningarna på stolsminne 1 flera gånger och kör ALLTID med samma nyckel. Jag har aldrig upplevt strul med detta tidigare så man misstänker ju bugg i senaste programvaran...
Känns som samma fel som på min då.
Min är ganska nytillverkad så programmen är nog bland de senaste.
Uppdaterade diverse mjukvara på Bilia igår och nu fungerar det som det ska.

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]