Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Meco
Hej!

Jag funderar på att motoroptimera min T3:a, den är 9 månader gammal. Fått sjukt bra pris hos dessa: http://www.motoroptimering.se. Det skiljer rätt mycket jämfört med Polestar ex.

Är det någon här som har erfarenhet av dem? Jag är ändå lite paranoid att något kan gå snett senare och att det då kan bli problem i o med att jag optimerat bilen. Dom säger ju sig erbjuda 2 års motorgaranti "Svensk bilgaranti".Vad nu menas med det.

Vad säger ni andra spontant? Enligt dom en effektökning till 175 HK och vridmomentet från 240 till 280.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag hade aldrig kört en liten aktör vad gäller sånt här. Rica eller BSR eller Autotech, ingen annan. Nästan så Autotech är för små för min del också. Detta är mjukvaror som är otestade i labb, så det enda sättet vi vet att de är okej är att deras kunder samlar på sig många mil utan problem. Testa om du absolut måste spara nån tusing, men det är en liten aktör som man sällan/aldrig läser om. Kom ihåg att det betyder risk.
av Tareb
Jag är också inne på att optimera min Volvo V60 T3. Kollade runt lite på vad BSR och Polestar har att erbjuda. Har en bekant till mig som har kört BSR trimstats på sin Mercedes och är jätte nöjd.

Jag gick in och jämförde vad BSR-trim ger kontra Polestar. Skillnaden var att BSR erbjuder 50 hk och 60 Nm jämfört med original. Medan Polestar "endast" ger en effektökning på 30 hk och ingen skillnad på vridmontet med sin optimering.

Nu undrar jag vad proffsen här tycker jag ska välja? Är det någon som kan ge lite svar från egen erfarenhet av en Polestar-optimerad T3.a?

Kan tillägga att det är en kampanj från min lokala ÅF på Polestar-optimering för 7200:- !
av V60D5AWDPolestar
Meco skrev:Hej!

Jag funderar på att motoroptimera min T3:a, den är 9 månader gammal. Fått sjukt bra pris hos dessa: http://www.motoroptimering.se. Det skiljer rätt mycket jämfört med Polestar ex.

Är det någon här som har erfarenhet av dem? Jag är ändå lite paranoid att något kan gå snett senare och att det då kan bli problem i o med att jag optimerat bilen. Dom säger ju sig erbjuda 2 års motorgaranti "Svensk bilgaranti".Vad nu menas med det.

Vad säger ni andra spontant? Enligt dom en effektökning till 175 HK och vridmomentet från 240 till 280.
Kan du utveckla "sjukt bra pris"? 3kr?
av Wych
Jag uppgraderade nyss min T3 -11 hos http://smoab.se/ och blev väldigt nöjd med resultatet. Du får +50hk och +60Nm (samma som BSR?) för 5900kr och just då hade de även kampanj på 20%.
av tdeimos
Jag har själv haft smoab för något år sen och där hade jag problem med att bilen fick för lite bränsle och gick orent vid acceleration. Efter många turer och byten av komponenter så lyckades jag få programvaran återköpt. Åkte efter detta raka vägen till Trollhättan och fick bilen programmerad med Autotech programvara och bilen gick rent och fint helt utan andra ingrepp på bilen.
smoab hävdade fortfarande att det var min bil det var fel på. Inte så kul att lägga både tid och pengar på felsökning helt i onödan för att sen upptäcka att lösningen var att byta programvara. Trots att jag påpekade detta fick jag inte ens en ursäkt av ägaren på smoab. Kort och gott facit på hur man skapar missnöjda kunder som sprider skit om ens företag. Jag hade nöjt mig med en ursäkt och ett erkännande där eftersom han trots allt köpte tillbaka programvaran.
Kan också påpeka att min V50 T5 gått silkeslent sen dess i 5000 mil nu så det var med facit i hand knappast fel på min bil. Inte så konstigt kanske med tanke på att många motorrelaterade komponenter är nya och fräscha :P

Jag har kört programvaror i mina bilar sen 2005 och lusläst många trådar i ämnen, har aldrig noterat att just autotech haft krånglande bilar där problemet aldrig lösts.
BSR är det dock lite si och så med men de har visserligen överlägset flest kunder också. Har själv haft en S60 AWD med BSR som gick i limp-home mode stup i kvarten utan att jag eller någon mekaniker någonsin funnit felet. Med original programvara gick bilen superfint. Det och att många har problem på forumen gör att jag aldrig skulle välja BSR igen.
Senast redigerad av 1 tdeimos, redigerad totalt 0 gånger.
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]