- mån 05 okt 2015, 11:34
#1009254
Jag blir inte klok på mig själv.
Bil ska bytas o jag bara velar. Jag velar med drivmedel då jag det närmaste året inte kommer köra in en diesel, ekonomiskt. Men detta är ett mindre problem som löser sig när jag väl beställer.
Men skillnaden mellan 4:an resp 5:an blir jag inte klok på oavsett drivmedel.
Kollar man motorspecifikationerna så är motorvolymen mindre på 5:an än 4:an.
Nu kommer bilen mest gå på större vägar o då i tuffande motortempo utan att turbon används. Självklart lär jag köra om o det är drf jag letar mer motorstyrka än min nuvarande 1.8F.
Men borde inte 5:an dricka mer bränsle än 4:an på dessa vägar? Tycker att den ska arbeta med högre varvtal.
Att ställa dessa frågor till en försäljare som inte kan bilar mer än min systerdotter som säljer elavtal via telefon känns meningslöst.
Hoppas på bra svar här i stället.
Fyll på med erfarenheter ni har så slipper jag ställa fler frågor som får mig att verka korkad :D
Bil ska bytas o jag bara velar. Jag velar med drivmedel då jag det närmaste året inte kommer köra in en diesel, ekonomiskt. Men detta är ett mindre problem som löser sig när jag väl beställer.
Men skillnaden mellan 4:an resp 5:an blir jag inte klok på oavsett drivmedel.
Kollar man motorspecifikationerna så är motorvolymen mindre på 5:an än 4:an.
Nu kommer bilen mest gå på större vägar o då i tuffande motortempo utan att turbon används. Självklart lär jag köra om o det är drf jag letar mer motorstyrka än min nuvarande 1.8F.
Men borde inte 5:an dricka mer bränsle än 4:an på dessa vägar? Tycker att den ska arbeta med högre varvtal.
Att ställa dessa frågor till en försäljare som inte kan bilar mer än min systerdotter som säljer elavtal via telefon känns meningslöst.
Hoppas på bra svar här i stället.
Fyll på med erfarenheter ni har så slipper jag ställa fler frågor som får mig att verka korkad :D