Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helldriver
Hej! Jag har en fråga om Sensus Connected Touch. Är jag förvirrad, men det går inte att välja till när man ska bygga själva bilen? Är det något man lägger i i efterhand? Samt hur mycket kostar det? Dom flesta verkar inte ha Sensus Connected Touch utan Sensus connect verkar det som?
Användarvisningsbild
av joel80
Man kan köpa till det som tillbehör i efterhand. Min säljare hävdade dock att det redan kändes förlegat, och att det kommer nått nytt framöver, troligen i samband med nya modellerna.
av Helldriver
joel80 skrev:Man kan köpa till det som tillbehör i efterhand. Min säljare hävdade dock att det redan kändes förlegat, och att det kommer nått nytt framöver, troligen i samband med nya modellerna.
Ja säkert så. Det som jag tycker hade varit kul att ha är Spotify. Man kan ju alltid streama, men ändå :) Märkligt att man inte har Spotify som app. Men det kanske hänger på just Spotify.

Förresten är det någon vet vad som är på g i uppväg till just Sensus Connect förutom det som redan finns?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det känns mycket konstigt att volvo valt att bygga alla bilar ifrån MY15 där man inte kan få sensus connected touch, utan bara en halvmesyr "sensus connect" som känns mer föråldrat. Men har man en bil med sensus ifrån modellår 2011-2014 kan man fortfarande installera Connected touch. Grymt smidigt att det är Spotify där integrerat, man kan t.ex trycka på röststyrningsknappen säga en låt och vips så spelas den upp i bilen på Spotify.
av Helldriver
simonhalmstad skrev:Det känns mycket konstigt att volvo valt att bygga alla bilar ifrån MY15 där man inte kan få sensus connected touch, utan bara en halvmesyr "sensus connect" som känns mer föråldrat. Men har man en bil med sensus ifrån modellår 2011-2014 kan man fortfarande installera Connected touch. Grymt smidigt att det är Spotify där integrerat, man kan t.ex trycka på röststyrningsknappen säga en låt och vips så spelas den upp i bilen på Spotify.
Faktum är att jag har inget problem alls med Sensus connect. Jag behöver inte touch. Jag kommer ändå vilja sitta och styra sensus från ratten. Kommer knappast sitta framåtböjd och trycka med fingrarna på skärmen i mittenkonsollen när jag kör. Det jag däremot saknar är Spotify :)

Jo, säkert. Det är när man jäm[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]

?