Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är det någon som har koll om det finns ÅF i Göteborgs-regionen som har en V60 D4 AWD (min årsmodell -15) med Polestar-optimering för provkörning?
Hittar ingen annons på blocket i alla fall för nån som är till försäljning...

Åker runt i en ovan nämnd kärra som tjänstebil, och Polestar verkar ha kampanj på optimeringen just nu...men det handlar fortfarande om ett par tusen för något där jag inte ens äger bilen, så jag skulle vilja känna på det om det verkligen blir en skillnad som är värt en slant!? :)

Alternativt om någon vänlig själ i Göteborgsregionen skulle vilja bjuda på en åktur :lol:

MVH

Erik
Perra83 skrev:Du får i alla fall +34hk och 20Nm. 1,1 s snabbare 0-100km/h. Det BÖR märkas :lol:
Absolut, det bör märkas :)
Men vill veta hur det märks innan man lägger pengar på ett tillbehör till en bil man inte äger :wink:
Din bil är ju en nedtrimmad D5 egentligen så det lär definitivt märkas
erikaeger skrev:Hej!

Är det någon som har koll om det finns ÅF i Göteborgs-regionen som har en V60 D4 AWD (min årsmodell -15) med Polestar-optimering för provkörning?
Hittar ingen annons på blocket i alla fall för nån som är till försäljning...

Åker runt i en ovan nämnd kärra som tjänstebil, och Polestar verkar ha kampanj på optimeringen just nu...men det handlar fortfarande om ett par tusen för något där jag inte ens äger bilen, så jag skulle vilja känna på det om det verkligen blir en skillnad som är värt en slant!? :)

Alternativt om någon vänlig själ i Göteborgsregionen skulle vilja bjuda på en åktur :lol:

MVH

Erik
Tjenare Erik!

Jag har gjort detta på min 2015 D4 AWD. Jag säger bara såhär. Det är en jävulsk skillnad på bil, Den drar mycket hårdare mellan 50-120, Det är inte ens samma bil. Botten är liknande som innan, Men när du passerar 2000 varv med lite extra gas så hoppar det bara iväg. Om du far något uppåt stockholm så skrik till så kan du få testa min bil.

Jag har haft allt möjligt i bilväg, AMG, EVO X, 3 st S4or, Dem flesta av dessa bilar har jag moddat. S4 b5 är nog den bilen jag kan säga som svarade lika bra på mjukvara bara. Det ÄR stor skillnad på V60n med o utan mjukvara. Jag har kört nästan 500 mil med den nu och är sjukt nöjd. Det ångar på bra för "sur" diesel.

Du får ju inte en D5 kurva utan du får en helt annan kurva än en standard V60 D5. Bara gå in o kolla kurvorna o jämnför på polestar's sida. Men effekten gör skillnad.

Gört bara! :D
Rudolfs skrev: Tjenare Erik!

Jag har gjort detta på min 2015 D4 AWD. Jag säger bara såhär. Det är en jävulsk skillnad på bil, Den drar mycket hårdare mellan 50-120, Det är inte ens samma bil. Botten är liknande som innan, Men när du passerar 2000 varv med lite extra gas så hoppar det bara iväg. Om du far något uppåt stockholm så skrik till så kan du få testa min bil.

Jag har haft allt möjligt i bilväg, AMG, EVO X, 3 st S4or, Dem flesta av dessa bilar har jag moddat. S4 b5 är nog den bilen jag kan säga som svarade lika bra på mjukvara bara. Det ÄR stor skillnad på V60n med o utan mjukvara. Jag har kört nästan 500 mil med den nu och är sjukt nöjd. Det ångar på bra för "sur" diesel.

Du får ju inte en D5 kurva utan du får en helt annan kurva än en standard V60 D5. Bara gå in o kolla kurvorna o jämnför på polestar's sida. Men effekten gör skillnad.

Gört bara! :D
Tjena!

Grymt bra beskrivet, tack för ett välskrivet svar!! :)
Standardsvaret "Det gör skillnad!" lämnar mycket åt fantasin men får man lite mer beskrivet så ger det mer känsla kanske...

Ja kurvan ser absolut mer "aggressiv" ut än standard-kurvan.

Tack återigen för ett bra svar! :)

MVH
Erik
Lite prestanda från min D4 AWD Polestar :-)-)

[youtube]I8oYEQEiWTI[/youtube]
[youtube]zYCvbeOot2w[/youtube]
[youtube]fwppwSOVxiA[/youtube]
[youtube]-SYsaeMN4hQ[/youtube]

/Kalle
av Termik
Det jag märkte var att utan optimering så "dog" motorn vid 3000rpm, efter optimering drar den till rödstrecket 4500 rpm. Syns tydligt på effektkurvorna på Polestars hemsida. Drog ju bra i original upp till 80-100km/h sedan tappade den andan. Nu kan man köra om i lite högre hastigheter
Samma med C30 D3. Den dog oxå efter 3000 eller nått. Med RICA 201hk /450 så drog den till rött. Den va även lite lättare än V60 med AWD så den va rätt kvick. Med tunna 18" däck och sportchassi gick det att ta kurvor snabbt. Kul bil faktiskt.
Termik skrev:Det jag märkte var att utan optimering så "dog" motorn vid 3000rpm, efter optimering drar den till rödstrecket 4500 rpm. Syns tydligt på effektkurvorna på Polestars hemsida. Drog ju bra i original upp till 80-100km/h sedan tappade den andan.
Intressant, men hur växlar lådan efter detta?
Senast redigerad av 2 spaceuser, redigerad totalt 0 gång.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]