Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbointercooler
Bilen stoppet i dag og vil ikke starte igjen, starter driver rundt motor men den vil ikke starte. Noen som har opplevd dette? (5 cyl diesel)
Bilen er 4 mnd gammel... :evil:
av V60Crosscountry
D4 AWD? Vet att det varit något problem med en batch motorer från fabriken, kommer bara inte ihåg vad. Får du upp något felmeddelande?
Om bilen bara är 4 månader gammal så skulle jag bärga till närmsta Volvoverkstad och be dem felsöka, detta går på nybilsgarantin.
av Turbointercooler
Har prøvd reservenøkkel også. Bilen er på tur med bergningsbil til nærmeste verksted som er 20mil unna.
Dette skal ikke kunne skje på en ny bil så det er min første og siste Volvo... :evil:
av V60Crosscountry
CriticalBill skrev:Jisses vad ni skräms. Skall hämta ut min D4 AWD MY16 nu på onsdag. Vilka problem är det gällande motorerna? Någon insatt?
Du behöver inte vara orolig, de har åtgärdat detta redan i fabrik när du hunnit få din bil, så den kommer fungera kanonbra förhoppningsvis :)
Turbointercooler skrev:Har prøvd reservenøkkel også. Bilen er på tur med bergningsbil til nærmeste verksted som er 20mil unna.
Dette skal ikke kunne skje på en ny bil så det er min første og siste Volvo... :evil:
Det är riktig otur att bilen inte fungerar som den ska, förstår din frustration. Skövde-motorer brukar hålla riktigt bra kvalitet i 99% av fallen. Får hoppas att du har en tillmötesgående verkstad som hjälper dig!
Användarvisningsbild
av PeterNi
Jag ska också hämta en D4 AWD på onsdag (XC60).

Läste något om en recall i USA, en felaktigt dimensionerad säkring, den gällde dock 4-fyrcylindriga motorer.
av Turbointercooler
Feilen er funnet, var tom for diesel selv om tankmåler viste 2 streker og kjørecomputer viste 16 mil til tom... :D
Regne med at tankmåleren blir kalibrert...
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]