Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
På min V60 T5 VEA MY15, tändes check engine lampan härom dagen och den lyser nu konstant? Kände förra helgen en svag bensinlukt vid start/stopp på garageuppfarten och bensinförbrukning är lite högre än normalt. Har kontaktat min personliga servicetekniker på Rejmes och bilen är inbokad till den 7/10, han kände inte till något direkt standard fel och T5:orna VEA är inte så vanliga än. Har någon råkat ut för samma problem/fel?
Fick samma problem dagen då jag skulle hämta min bil.
Dom var tvungna att ta in bilen på verkstaden och ladda om
mjukvara till bilen sedan dess har den gått bra.

Bilen gick dåligt och det luktade bensin om den och check engine lampan lyste.
Förhoppningsvis så är det samma fel på din vilket var lätt ordnat.
Bra, låter som att det är en ren mjukvarubugg :)

Edit: Igår den 30/9 så slocknade "Check Engine" lampan, får se vad Rejmes säger när den ska in nästa vecka. Lite trist om det är ett fel som kommer och går.
LJN skrev:Bra, låter som att det är en ren mjukvarubugg :)

Edit: Igår den 30/9 så slocknade "Check Engine" lampan, får se vad Rejmes säger när den ska in nästa vecka. Lite trist om det är ett fel som kommer och går.
Servicerapport: V60 T5 MY2015 har kampanj på uppgradering mjukvara lamdasond för att åtgärda felet med "Check Engine lampan" Min var på service nu i veckan, noterade att ingen ny mjukvara för automatlåda laddades ner? Finns det ingen uppdatering sedan 2015-01-01?

Nu har du ju gjort 10 olika trådar om ditt p[…]

12 voltsuttag krånglar

det vanliga uttaget har endast en säkring som[…]

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

Ska kontrollera det. Tack för tipset!