Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har VOC i min V60CC MY16 och som jag fattar det så är det bara att uppdatera mjukvaran som behövs så har man navigation.
Men att ta 7000:- för detta??? Jag trodde att man skulle kunna snika och köra på google maps via Sensus webbläsare alt. app, men den stänger av internetanslutningen vid körning för att det är en "säkerhetsrisk"!!!! Men vad är det då för vits med att ha ett extra simkort i bilen?
Internetkartorna som följer med gratis funkar klockrent, är som navigation fast utan röstguidning och sådant. Internetanslutningen ska inte stängas av vid färd, då är det nog något som är galet.
Tycker inte att det är värt 7000kr för navigation. Satsa hellre 1200kr på en GPS med livstids kartuppdateringar etc.
Tänk på att navigationen oftast är ett av tillvalen som tappar värde fortast, vad jag hört.

Har du en knapp där det står "navigation"?
Användarvisningsbild
av Momentum
V60Crosscountry skrev:Internetkartorna som följer med gratis funkar klockrent, är som navigation fast utan röstguidning och sådant.
Håller med, det klarar mig sig långt på
V60Crosscountry skrev:Internetanslutningen ska inte stängas av vid färd, då är det nog något som är galet.
Tror mera att det är skärmen som "svartnar" inte att anslutningen stängs av
av toast
Så internet kartor fungerar på my16 utan navigation?
Min servicetekniker påstår att man måste köpa navigation för att få internet kartan på my15.
Tycker det låter konstigt för då har man ju hårddisk baserade kartor så vad ska man då med internet karta till....
Momentum skrev: Tror mera att det är skärmen som "svartnar" inte att anslutningen stängs av
Skärmen svartnar dock inte för mig, oavsett hastighet. Finns ju däremot en "energispar"-inställning som gör att skärmen släcks efter 20 sek eller liknande. Kanske är det ni syftar på? :)
toast skrev:Så internet kartor fungerar på my16 utan navigation?
Min servicetekniker påstår att man måste köpa navigation för att få internet kartan på my15.
Tycker det låter konstigt för då har man ju hårddisk baserade kartor så vad ska man då med internet karta till....
Internetkartor funkar på my16, medföljde utan extra kostnad. Fick även en knapp för navigation, så både jag och killen som jag fick genomgång av trodde att navigation hade följt med, först. Ifall du inte har en knapp för navigation så ingår det nog tyvärr inte, men man kan ju tycka att det borde gå att uppdatera gratis?
Har man den enklaste ljudanläggningen så är det inte Sensus Connect och ingen förberedelse för Navi enligt bygg din Volvo. Kinetic i enklaste utförandet verkar inte ha Sensus Connect. Jag och säljaren missförstod nog varandra. Kan det vara så att det är den inbyggda webläsaren som inte fungerar under färd?
av toast
Webbläsaren försvinner så fort man börjar rulla "ej tillgänglig i den här hastigheten" eller något sådant kommer upp. VoC använder inbyggt modem utan simkort. Simkort i handsfacket används till apparna. Typ TuneIn och webbläsaren.
Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är[…]

Har gjort det och de vill ta in bilen för f[…]

Modulen heter PHM (PHoneModule).

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ L[…]