Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kodac
Hej!
Blir förvirrad av all läsning om ljusövervakning ody
Hittar ingen kabel till som kan agera styrström till reläet, törs man tjuva direkt från lampan inne i lyktan, el riskerar man kretskort å mörk bil som
följd?

Mvh/ Christer
Användarvisningsbild
av spaceuser
kodac skrev:Hej!
Blir förvirrad av all läsning om ljusövervakning ody
Hittar ingen kabel till som kan agera styrström till reläet, törs man tjuva direkt från lampan inne i lyktan, el riskerar man kretskort å mörk bil som
följd?

Mvh/ Christer
Vis av erfarenhet så drar jag aldrig ström direkt från lampan, då jag antar att du vill koppla in dig på helljuset. Jag har förstört halv/helljusomkopplaren som då blev sönderbränd då alldeles för stor ström gick genom kontakterna. Du vill ju bara dra för reläets styrström, och det ser jag inte som något problem. Det rör sig inte om så många milliampere som behövs för att det ska dra (koppla om). Om sedan moderna bilars Canbus har problem med det, vet jag inte. Det borde vara sökbart om inte här så på nätet i övrigt. I princip borde den här länken visa på hur du kan ansluta extraljusen, https://www.youtube.com/watch?v=hIwxB5YYsl8
Sök annars på "connect extra lights on car with canbus". Jag hittade flera möjliga svar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det går bra att tjuva styrström från ordinarie helljuset, ingen lampvarning kommer att dyka upp.

/Kalle
av kodac
~Kalle~ skrev:Det går bra att tjuva styrström från ordinarie helljuset, ingen lampvarning kommer att dyka upp.

/Kalle
Ok
Hittar inget tillslag vid kontaktstycket bakom lyktan dock
Men det sitter ett kretskort inne i lycktan dit helljuskablarna verkar gå!
Mvh Christer

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]