Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mgmannen
Kort fråga, som man kanske kan spekulera i eller om ngn har mer insider-info. När kommer nya V60:n? Jag skulle gissa på som MY 18 tidigast våren 2017!?

Problemet ligger i att jag har tjänstebil och ska byta den nästa höst, chansen att nya V60 har haft premiär då är i princip obefintlig. Så frågan är om man ska sitta still i båten, behålla bilen ett år till och byta hösten 2017 (om nu nya modellen haft premiär då). Eller ska man byta till en MY 2017 och sedan sitta i tre år och se hur gammal bilen ser ut när nya modellen kommer. Byter jag nästa höst blir det en V60 D5 TE...om man nu står ut med bagageutrymmet.
av ef98dpa
Bagageutrymmet på D5 TE står man ut med om man inte vill ha in typ en Brio Happy plus packning för en vecka och dessutom inte vill ha takbox. Jag har kört packning för en vecka plus sulky med fyra pers, varav en i bakåtvänd stol och en på kudde, och det gick bra och mer därtill(dvs fanns lite utrymme kvar...)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
V60 bi-fuel kanske kan vara ett bra alternativ, fördelar med den är att den är snabb 245hk,har nya vea motorn +8 stegs automat, 40 procent reducerat förmånsvärde ett tag till. Fullstor bensintank ca 70l, lång räckvidd över 100 mil. Nackdel är att det blir en liten upphöjning i bagaget som V60 plug in hybrid. Annars borde ju 90 modellerna ha kommit ut på marknaden när du ska beställa.
Användarvisningsbild
av mgmannen
ef98dpa skrev:Bagageutrymmet på D5 TE står man ut med om man inte vill ha in typ en Brio Happy plus packning för en vecka och dessutom inte vill ha takbox. Jag har kört packning för en vecka plus sulky med fyra pers, varav en i bakåtvänd stol och en på kudde, och det gick bra och mer därtill(dvs fanns lite utrymme kvar...)
Tyvärr kan det vara aktuellt med vagn därbak...men jag får helt enkelt skaffa en bil till som tanten får köra...kanske en begagnad V70. Annars funkar det nog, jag åker oftast ensam på mina tjänsteresor. En väska och mobilryggsäck brukar vara max...
Användarvisningsbild
av mgmannen
simonhalmstad skrev:V60 bi-fuel kanske kan vara ett bra alternativ, fördelar med den är att den är snabb 245hk,har nya vea motorn +8 stegs automat, 40 procent reducerat förmånsvärde ett tag till. Fullstor bensintank ca 70l, lång räckvidd över 100 mil. Nackdel är att det blir en liten upphöjning i bagaget som V60 plug in hybrid. Annars borde ju 90 modellerna ha kommit ut på marknaden när du ska beställa.
Gas är tyvärr inte aktuellt på mitt företag....120 g FWD, 140 g AWD eller supermiljöbil är det som gäller. V90 skulle ju vara trevligt, frågan är om det kommer en D6 TE eller om det bara kommer en T8 TE i början. T8 blir nog för dyr....
Användarvisningsbild
av BandVagn
Håller med mgmannen i huvudfrågan. Vet någon något mer om nyheter V60 MY 2017 och/eller när nya V60n kan komma
att släppas?
av Thehellbillydeluxe
Det lär väl dröja något år till eftersom det inte släppts några Classicmodeller ännu, skulle säga tidigast MY18. MY17 är nog V90s år.
av perhall
Helt klart inte MY17 och mycket sannolikt blir det MY18..
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]