Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suunto
Hej på er,
Snart ska bilen in på sin första service (SEP). Mil ca 1400, bil uttagen 8 okt - 15.
Volvo V60 T5 (VEA) med AUT (8 stegad).
Finns det några nya mjukvaror som man får eller ska trycka på att få?
Väldigt nöjd med bil ocd drivlina!
Användarvisningsbild
av Jefe
På min T5´a så uppdaterades TCM,CEM,ECM,CCM,SRS,PAM,FSM,CEM,DIM,ECM.
Enligt service protokollet.

Då gjorde jag en Basservice och pluskontroll.
Användarvisningsbild
av Jefe
Infotaiment systemet startar snabbare.

Kändes som om lådan vart nollad och började om från början
med några små ryck i början innan den började växla mjukt igen.

Sen har jag inte märkt av något mer men jag har inte kört 10 mil sedan servicen så jag har
inte hunnit märka några större förändringar.
Användarvisningsbild
av Jefe
Har inte mätt vid pump utan kollar bara färddatorn och då ligger min snittförbrukning
på 0,90 nu efter 370 mil med 70% stadskörning och 30% blandad/långkörning.

När dottern övningskör på landsväg så brukar den ligga runt 0,50-0,55 i laglig hastighet
själv har jag lite svårt att hålla hastigheten och är väl kanske lite tung i foten så jag får
lite högre siffror men den går fortfarande snålt jämfört mot min gamla S80 2.5FT -10 Aut.
Användarvisningsbild
av Strebern
1500, det var korta intervaller? har inte varit på min första service ännu och den anger 3000 som första service, låter märkligt då en T5 och T6 väl är "samma" motor, och en T6 bör väl slitas hårdare?

Fick av en annan anledning ny motormjukvara, och automaten betedde sig mycket märkligt innan den blev adapterad på nytt, kan vara bra att veta så man inte tror bilen är trasig...
av mikebike
Strebern skrev:1500, det var korta intervaller? har inte varit på min första service ännu och den anger 3000 som första service, låter märkligt då en T5 och T6 väl är "samma" motor, och en T6 bör väl slitas hårdare?
Max 12 månader mellan service....
Användarvisningsbild
av Strebern
mikebike skrev:
Strebern skrev:1500, det var korta intervaller? har inte varit på min första service ännu och den anger 3000 som första service, låter märkligt då en T5 och T6 väl är "samma" motor, och en T6 bör väl slitas hårdare?
Max 12 månader mellan service....
Ok, jag kör ju 3000 om året så det blir ju ingen mellanservice för mig
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]