Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lastbilen
Är ute och letar en fräsch V60. Där R-Design och Automat är stora plus.

Vad tror ni om denna? Saknar den nån speciell utrustning som man borde ha?

Hur är det med prutmån på Bilia? :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Hyfsad.
Liten skärm. 7" är mycket trevligare.
Snålt utrustad. Inga nya säkerhetspaket el lastpaket.

Vattenavvisande glas fram och drag och tidur och tonade rutor är väl det som är extra. Ja hade valt en annan.
Gav 290 för min V60 D4 R-Design med vinterdäck. 4000mil mycket mer utrustning. Sen var det för över 1.5 år sedan oxå. 15/1-14. Fick två års garanti.
av Lövet
Ska du köpa en bil eller en skärm att stirra på? Det är noll extra funktionalitet i 7" skärmen, bara större text. Har haft V60 med både stora och lilla skärmen. Inget att bry sig om tycker jag.
av Hoookan
Bilen ser fin ut, står inget om vinterdäck men de brukar vara med.
Jag har själv en V60 D3 -12 aut Momentum, köpte den förra sommaren och jag är mycket nöjd med bilen.
av Lastbilen
Perra83 skrev:Hyfsad.
Liten skärm. 7" är mycket trevligare.
Snålt utrustad. Inga nya säkerhetspaket el lastpaket.

Vattenavvisande glas fram och drag och tidur och tonade rutor är väl det som är extra. Ja hade valt en annan.
Gav 290 för min V60 D4 R-Design med vinterdäck. 4000mil mycket mer utrustning. Sen var det för över 1.5 år sedan oxå. 15/1-14. Fick två års garanti.
Driversupport tänkte jag inte på, kanon. Tack för tipset!

Även om man kanske inte har sån jättenytta av vissa saker själv, så har det ju med bilens värde att göra. När man en dag säljer den.
Användarvisningsbild
av Perra83
Lövet skrev:Ska du köpa en bil eller en skärm att stirra på? Det är noll extra funktionalitet i 7" skärmen, bara större text. Har haft V60 med både stora och lilla skärmen. Inget att bry sig om tycker jag.
Jag tycker upplevelsen blir mycket bättre med stora skärmen. Med navigationen igång håller i alla fall jag ett öga på skärmen.

När sambon är inne och handlar sitter jag ibland kvar i bilen och kollar på en film. Då är 7" bättre än 5".
Användarvisningsbild
av Thorssa
Känns kanske i dyraste laget med tanke på utrustningsnivån. Finns ganska gott om bilar av den modellen så det borde gå att hitta en som är bättre utrustad för liknande pengar :)

Volvo S60 II 2011. Jag behöver som rubriken s[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är[…]

Har gjort det och de vill ta in bilen för f[…]

Modulen heter PHM (PHoneModule).