Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cellen85
Kan inte längre ställa in reglaget för hur ljust instrumentbelysningen ska lysa. Den lyser ständigt på högsta ljusning. Den var inne för service för ca 3 veckor sedan. Kan det vara någon programuppdatering som spökar eller är det strömställaren som har gett upp?
V60 my12
av Robot
Kanske mjukvarufel eller kanske en ljussensor som har hängt sig.
av Cellen85
Sådär, var ute och kontrollerade ljussensorn. Verkar som om den fungerar, dock verkar det vara något problem med programvaran.

För sätter jag handen på ljussensorn så händer inget, vrider jag på ljusreglaget och har handen på sensorn så dimmar den ner. Samma sak om jag tar bort handen när den är nerdimmad. Då händer inget förns jag rör ljusreglaget någon mm, då lyser den upp igen.

Får åka in och kolla om de kan se några problem med programvaran :)
av Cellen85
V60Crosscountry skrev:Var är det ljussensorn sitter? Känns som att jag har samma problem...
På 12 och framåt sitter den i framrutan, i larmindikatorn iaf. Vet inte från vilken modell den började sitta där, innan satt den iaf på "vattenfallet", under "gubben" där man väljer vart luften ska komma ifårn. (I "lufthålet" med 3 stycken glipor")
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]