- lör 01 aug 2015, 10:59
Goddagens!
Jag har precis köpt en begagnad XC60 D3 Momentum R-Design 2011.
Med följande extra utrustning:
- Ljudanl high perf 7" dis
- MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
- Market adaption
- Nyckelavst. kr-kudde pass
- Pass.stol fram-justerbar
- R-Design
- RTI förberedelse
- Tidur för tillsatsvärmare
1. Jag får ingen tydligt bild av vad jag behöver göra för att, först och främst, få in navigator?
Det jag troor (kanske mest hoppas), efter ett kort snack med en (förvisso inte så slipad) snubbe på en volvoverkstad. Är att det endast är en mjukvara som behövs. En dyr sådan. Som i min teori skulle kunna adderas genom dvd-läsaren.
Det låter för mig sjukt att man bygger XC60´s på löpande band, och undviker en sådan enkel sak som att montera hårdvara för GPS i samtliga bilar som ska kunna erbjudas eftermontage av dito?
Finns det någon som har konkret kunskap om det jag undrar efter?
Om jag har fel, vad krävs för att få in Nav?
Under systeminställningar->Favoriter(FAV) så finner jag utöver RADIO, MEDIA... även NAV.
2. Nästa fråga rör funktionen "adaptiv farthållare".
Bilen är nu utrustad med "City Safety". Används samma "IR-kanon" för att hålla avstånd till framförvarande bil? Är det i såna fall även här, möjligt att det endast är en mjukvara via DVD?
3. Tredje frågan gäller backkamera.
Det ser ut som det är "stansat" ett "hål" där jag tror backkameran ska sitta. Vet någon om det är förberett med kablar fram till bagageluckan? Mjukvara + kameran = done?
4. Hur kan jag kontrollera om jag har Sensus?
5. I-landsproblem - har en störande vibration från främre passagerardörr, vid baskraftiga låtar.
Tystnar vid press eller drag i passagerardörren. Någon med en teori? Det är inte högtalarelementet i sig. Kan det va lister som mattats av och inte tightar till tillräckligt?
Bonusfråga:
A. Vad i detalj betyder Market adaption och RTI-förberedelse?
Vet att det kryllar av riktigt vassa volvoninjor här.
Jag har precis köpt en begagnad XC60 D3 Momentum R-Design 2011.
Med följande extra utrustning:
- Ljudanl high perf 7" dis
- MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
- Market adaption
- Nyckelavst. kr-kudde pass
- Pass.stol fram-justerbar
- R-Design
- RTI förberedelse
- Tidur för tillsatsvärmare
1. Jag får ingen tydligt bild av vad jag behöver göra för att, först och främst, få in navigator?
Det jag troor (kanske mest hoppas), efter ett kort snack med en (förvisso inte så slipad) snubbe på en volvoverkstad. Är att det endast är en mjukvara som behövs. En dyr sådan. Som i min teori skulle kunna adderas genom dvd-läsaren.
Det låter för mig sjukt att man bygger XC60´s på löpande band, och undviker en sådan enkel sak som att montera hårdvara för GPS i samtliga bilar som ska kunna erbjudas eftermontage av dito?
Finns det någon som har konkret kunskap om det jag undrar efter?
Om jag har fel, vad krävs för att få in Nav?
Under systeminställningar->Favoriter(FAV) så finner jag utöver RADIO, MEDIA... även NAV.
2. Nästa fråga rör funktionen "adaptiv farthållare".
Bilen är nu utrustad med "City Safety". Används samma "IR-kanon" för att hålla avstånd till framförvarande bil? Är det i såna fall även här, möjligt att det endast är en mjukvara via DVD?
3. Tredje frågan gäller backkamera.
Det ser ut som det är "stansat" ett "hål" där jag tror backkameran ska sitta. Vet någon om det är förberett med kablar fram till bagageluckan? Mjukvara + kameran = done?
4. Hur kan jag kontrollera om jag har Sensus?
5. I-landsproblem - har en störande vibration från främre passagerardörr, vid baskraftiga låtar.
Tystnar vid press eller drag i passagerardörren. Någon med en teori? Det är inte högtalarelementet i sig. Kan det va lister som mattats av och inte tightar till tillräckligt?
Bonusfråga:
A. Vad i detalj betyder Market adaption och RTI-förberedelse?
Vet att det kryllar av riktigt vassa volvoninjor här.