Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har stött på ett märkligt problem med min D6 pluginhybrid. När jag ansluter laddaren för att ladda batteriet så får jag status "batteriet fulladdat" genom fast grönt sken på uttaget. Tittar jag i VOC -appen så står det att laddning pågår men batterinivån är på 0 och laddningen anges vara klar vid nuvarande tidpunkt. Mycket märkligt. Detta började hända för ett antal dagar sedan och när jag använder min laddkabel, har inte provat från någon laddstolpe eftersom det inte finns någon i min närhet.
Exakt samma sak har hänt med min sedan senaste service för två veckor sedan. Hänt typ fyra gånger på typ 20 försök men hände inte alls de första 700 gångerna. Har redan mailat min servicetekniker om det, måste vara ny mjukvara. Sätter man igång tändningen och försöker igen då har det fungerat.
Jag har fått det verifierat nu att det är en bugg i mjukvaran och att man måste sätta i sladden "direkt efter användningen av bilen" och att de jobbar på en lösning. Intressant bugg ... Jaja, bara de ordnar det och gnäller på att bilen blivit två år ...
Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)