Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V60-15 med sollucka, vindavisaren eller som jag kan tycka är en ren insektsfångare ;) Är det någon som tagit bort den på sin kärra? tycker den är enormt ful..och samtidigt gör den ingen nytta heller..har provat att hålla den nere vid olika hastigheter..kan få ett "helikopterljud" i vissa hastigheter..men det är i så få tillfällen så skulle kunna klara mig utan den..så nån som plockat bort sin..och hur gjorde ni? :)
Men varför?? På 80-90talet var sollucka lite lyx. Bra när man körde och vädrade ut snabbt. Men man vevade som en besatt. Sedan kom AC:n. Har lucka på min nuvarande, men förutom ball-faktorn, har den någon bra funktion? Dessutom gissar jag AC:n går ner i effekt med öppen lucka? :lol:
Jag har en annan modell vindavvisare på takluckan på min S80 2008 vet ej riktigt när dom ändrade till insektsfångaren.
simonhalmstad skrev:Jag har en annan modell vindavvisare på takluckan på min S80 2008 vet ej riktigt när dom ändrade till insektsfångaren.
Är det en lite lägre plastvinge? Hade det på min V70. Där gick även luckan upp högre i bakkant.
Såhär ser det ut Bild
Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)