Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Köpte nyligen lasthållare för V60 utan rails. Ser nästan löjligt ut när man monterad dessa. Den främre sitter ju helt ok men den bakre hamnar ju mitt på taket ungefär. Det finns ju ett hål vid varje dörröppningen där man skall montera de 4 fästen till lasthållaren. Men hålet vid bakdörren är ju allt för långt framme. Möjligen kan man ha en takbox, men pga det korta avståndet mellan bakre och främre lasthållare är det ju nästan omöjligt att använda dessa för transport av längre brädor etc...
Finns det någon som helst anledning till att man har gjort hålet så långt framme?
av mikebike
yuphin skrev:Köpte nyligen lasthållare för V60 utan rails. Ser nästan löjligt ut när man monterad dessa. Den främre sitter ju helt ok men den bakre hamnar ju mitt på taket ungefär. Det finns ju ett hål vid varje dörröppningen där man skall montera de 4 fästen till lasthållaren. Men hålet vid bakdörren är ju allt för långt framme. Möjligen kan man ha en takbox, men pga det korta avståndet mellan bakre och främre lasthållare är det ju nästan omöjligt att använda dessa för transport av längre brädor etc...
Finns det någon som helst anledning till att man har gjort hålet så långt framme?
Till mina cykelhållare rekommenderas 80 cm mellan bågarna.

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]