Bara för man bor i sthlm så betyder det inte att man kan ha dubbfritt. Det är dubbat som gäller för att ta sig fram i alla väder och underlag oavsett var i landet man bor. Ljudet är ingen faktor, bara byta till laminerade rutor. Har ingen lust att möta folk på tvären med dubbfritt som tror för mycket om sig själva på vägarna. Hade täkt dubbfritt på vårkanten som det var i år, men när scorpion fungerar så bar så skrotar jag mina halvslitna dubbfria. "Extra slitaget" betalar vi redan på tok för mycket skatt för, men slavas bort på ej viktiga sker.
Mccartney skrev:Perra83 skrev:Så små hjul som möjligt. Det är inte snyggt men... komforten blir bättre. Hakkapeliitta dubbfria gör V60 väldigt tyst.
Håller fullständigt med dig. Gillar knappt mina 19" sommardäck:)
Kör 90% landsvägs körning så med 16" AWD så ska man nog ta sig fram bra när det är snö:)
Givetvis är det minsta möjliga bredd som gäller för vinterdäck och är en gammal regel som fungerar klockrent.
16" på en V60 både är och ser ju helt OK ut, på en XC70 är det betydligt värre.
Har kört på packad snö med lite issörja under med Scorpiondäckena utan minsta trassel eller känsla om att det var sommardäck utan fäste i detta underlag under ett litet bakslag i våras, gick över förväntan men var dock med mina 17":are men dom är ju samma bredd som 19" så det skulle gå lika bra oavsett 19" sommardäck eller "17" vårdäck".
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..