Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Äntligen fick jag tag i den bil jag letat efter.
En begagnad v60 T6 VEA R-Design -14 fullutrustad.

Lite reflektioner efter några dagar: Grym bil. Otroligt vilket tryck dem lyckats få från motorn trots 4-cylindrar och 2 Liters motor. Sportläget är fantastiskt ihop med den 8 växlade lådan. Vill jag kan jag växla blixtsnabbt manuellt med paddlarna. Jag tycker dem verkligen lyckats med motorn. Att ljudet inte låter som en 6a bryr jag mig inte ett dugg om. Gillar ljudet från kompressorn.
Bensinförbrukningen vill jag inte uttala mig om än då jag testat motorn lite i början med många maxade accelerationer och full gas :)
Känns dock som man kan köra den väldigt snålt om man så vill. Men gäller att verkligen att inte trycka för hårt på gasen :)

Sen alla fantastiska tekniska funktioner med teknikpaket och driver support paket. Den automatiska fickparkeringsfunktionen är urhäftig :)

Volvo on call har jag dock inte lyckats koppla ihop med bilen ännu. Abonnemanget är inaktiverat och måste väl aktiveras av volvo on call supporten antar jag. För har fixat ett ID med lösenord och pinkod från återförsäljaren..... Ska ringa imorgon om det.

Grym funktion det där med att kunna värma bilen från appen. Måste man ha abonnemanget för att kunna använda den funktionen ?
Abbonemanget går väl ut efter 3 år och man måste sen betala en avgift?

Kan lägga in några bilder sedan när jag tvättat den :)
Användarvisningsbild
av Jefe
Grattis till nya bilen.
av ansjo
Grattis till en kul och trevlig bil :)!
Hur är din bil i ratten när du drar på? Min är som att försöka hålla en slingrande boa kvar på vägen :lol: 8) ...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gött o grattis! Lite kul med en udda fågel, hoppas allt kommer gå fint!

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]