Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
har du reggskyltshållare som tar den långa varianten av EU skylt så är det bara knäppa den på plats.

har du inte det så finns det att köpa för en liten slant hos volvo, gav själv 20-: för fram och bak

annars plocka bort den korta skylthållaren borra hål i nya reggskylten och skruva dit den på bilen
av mikebike
Häromdagen när jag gick förbi min fickparkerade bil låg främre regskylten på gatan framför bilen!
Någon med dragkrok hade backat på mig så skylten kröktes och ramlade ur hållaren. :evil:
av ThunderAce
kolla så alla hakar är hela runtomkring samt den listen som man trycker dit längst ner.
nåt måste vara trasigt om den ramlade ut
Bilagor
hållare.JPG
hållare.JPG (27.49 KiB) Visad 2663 gånger
av ThunderAce
har det suttit länge så kommer den smala listen som du bänder loss gå sönder, men ett par kronor på Volvo så får du en ny
men det är inte problem att ta bort, när listen är borta så drar du lätt utåt och neråt på skylten så lossnar den
av mikebike
ThunderAce skrev:kolla så alla hakar är hela runtomkring samt den listen som man trycker dit längst ner.
nåt måste vara trasigt om den ramlade ut
Ja, den nedre listen är borta och den låg inte på marken så den måste ha lossnat tidigare.
Nu sitter skylten med dubbelhäftande tejp.
av mikebike
ThunderAce skrev:Ja, alla sätt är bra, rädd bara att du kommer tappa den när tejpen blir blöt
Den är ju ändå skrynklig. Jag beställer en ny vid tillfälle, och en hållare.
Fast jag börjar bli sugen på att montera en switch som startar larmet, eller åtminstone tutan, när någon backar på mig! :x
Användarvisningsbild
av Kite
Går inte larmet redan om du blir påbackad?
Min bil har larmat en gång för att grannen i garaget drog på med sin motorcykel bara så hade hoppats att den larmar vid påbackning.

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glö[…]

Första året jag hade VOC kostade det 12[…]