Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Jag har nu ägt min bil i några månader, och upptäckte ett lustigt ljud när bilen stått på tomgång en liten stund. Det är ett floffade ljud, ungefär som en ventil eller liknande arbetar. Jag var inne till min personliga servicetekniker, som i sin tur fick rådfråga vad detta var. De hade aldrig hört det tidigare, men det berodde troligen på återföringssystemet för oförbränt bränsle. Tidigare EGR-ventilen om jag fattade rätt.
Min fråga är om det verkligen ska låta så, det hörs inget nämnvärt inne i bilen, men utanför desto mer.... Någon mer med T5 som hört detta?

Länk till film:
Senast redigerad av 2 ansjo, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
ansjo skrev:De hade aldrig hört det tidigare, men det berodde troligen på återföringssystemet för boräntorna bränsle.
Man skall ju helst inte belåna huset till en bil, då kan det låta såhär ;-)

Om det är EVAP ventilen så finns det väl på i princip alla bilar, och borde väl inte låta extra mycket på din, så till den grad att du reagerar på det.
av ansjo
Då är det löst, jag bor i lägenhet :lol:

Få in till Volvo och höra i morgon.
Användarvisningsbild
av C.W.
auto correct är en underbar uppfinning
8)

för övrigt har jag inte lagt märke till ljudet på min T5, men nu när du säger det ska jag höra efter lite närmare
av ansjo
Det hörs tydligare IRL, men här är en hänvisning iaf...
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]