Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Olle73
När min AC behöver jobba hårt och varvtalet på motorn går ner eller stängs av via Start/Stop funktionen. Så varierar fläkthhastigheten på AC:n å det grövsta. Är det någon annan som har erfarenhet av detta?
Användarvisningsbild
av laser2
Beror lite på hur du menar med att den varierar å det grövsta. Låter det som att det tom stänger av sig en kort stund innan den går igång igen? Jag hade detta problem ibland förra sommaren när det var riktigt varmt ute. Ett par gånger stannade fläkten helt ett par minuter. Fick fläktpaketet bytt på garantin i höstas, hoppas det löste problemet. Det har ju inte varit riktigt varmt ännu i år...
av Olle73
laser2 skrev:Beror lite på hur du menar med att den varierar å det grövsta. Låter det som att det tom stänger av sig en kort stund innan den går igång igen? Jag hade detta problem ibland förra sommaren när det var riktigt varmt ute. Ett par gånger stannade fläkten helt ett par minuter. Fick fläktpaketet bytt på garantin i höstas, hoppas det löste problemet. Det har ju inte varit riktigt varmt ännu i år...
Den stannar aldrig helt, men fläkthastigheten kan variera väldigt mycket. När AC:n varit igång ett tag och fläkthastigheten, naturligt gått ned, så märks detta inte lika tydligt, givetvis.
av Olle73
Jag har nu visat upp beteendet för mekanikern på Volvoverkstaden och bokad en tid senare i månden. Får hoppas att han lyckas bena ut vad där beror på.
Användarvisningsbild
av laser2
I början så stannade inte min fläkt heller helt, det kom vid senare tillfällen. Återkom gärna med vad din mek kom fram till. Kan vara bra att veta om min fläkt börjar strula igen.
av Olle73
Hade inne Vovven idag och meken bytte motstånd till fläkten och effeksteget. Hemresan visade inte upp några problem, så förhoppningvis är problemet all nu.

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]