Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buboss
Hej!
Behöver lite stöd från er gällande färgen på kommande XC60:an, då jag har fram till slutet av juni på mig att göra eventuella förändringar.

Har beställt en XC60D4 AWD, My 2016, Business Edition, Summum med alla paket + lite till i färgen Electric Silver.
Bakgrunden till färgvalet är att vi bor på landet med grusväg de två sista kilometrarna till huset och med erfarenhet av att vägen blir tämligen "skitig" när det har regnat, i plöjnings- och skördetider, m.m. vaför Electric silver kändes som ett bra val.

Frugan (som är den som mestadels kommer att bruka bilen) var dock inledningsvis inne på färgen Power blå, men vid beställningen då vi pratat rent rationellt om färgvalet kunde hon tänka sig färgen Electric silver.

Som en god make och för att frugan ska känna att vi tänkt igenom färgvalet ordentligt, vill jag gärna ge frågan en chans till, innan bilen går i slutlig produktion.

Så vad säger ni bästa forum kunniga, Electric Silver eller Power Blå?
Vi skulle bli tacksamma om förslag och resonemang till vilken färg ni skulle föredra av ovanstående, ifall ni fick välja. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Electric silver tveklöst. Den blåa kommer alltid se smutsig ut med det körmönster du beskriver.
av Cellen85
Personligen tycker jag röd bil med tonade bakrutor är riktigt snyggt, så jag hade helt klart kört på rött. Av de andra två färgerna så är det nog blått som gäller. Blir lite mer färg i tillvaron då jag personligen har tröttnat på silver/grått efter att ha haft en silvrig skoda i 5 år.

Annars gör du som så att du lyssnar på frugan så slipper du höra gnäll i framtiden, dessutom är det väl hon som får se till att lacken håller sig snygg isf? ;)
av Buboss
Cellen85 skrev:Personligen tycker jag röd bil med tonade bakrutor är riktigt snyggt, så jag hade helt klart kört på rött. Av de andra två färgerna så är det nog blått som gäller. Blir lite mer färg i tillvaron då jag personligen har tröttnat på silver/grått efter att ha haft en silvrig skoda i 5 år.

Annars gör du som så att du lyssnar på frugan så slipper du höra gnäll i framtiden, dessutom är det väl hon som får se till att lacken håller sig snygg isf? ;)

Färg i tillvaron är nog kul, men tyvärr kommer nog frugan inte att tvätta bilen. Lika lite som jag får närma mig tvättmaskinen.. :oops:
Tyvärr är vi fast i gamla, men ack så bekväma, roll mönster gällande vem som gör vad i hushållet. Så biltvätteriet hör till mitt uppdrag.

Kom gärna med fler synpunkter, Electric Silver eller Power Blå.
Ska vi hålla kvar i beställningen eller ändra.
av svedan
Jag har Electric silver idag (xc70). Snygg färg om nytvättad och solsken. Har alltid haft silver då smårepor syns minst på den.
Tycker Electric ser lite smutsig ut! Om jag skulle valt om idag, blir det varit silver eller seashell beige (snyggare i verkligheten) som inte behöver tvättas mer än 2 ggr om året. Den snyggaste färgen är Power blå!
Nu blev det en Ocean race ( svart, vit,silver eller mörkblå) så därför mörkblå då svart och vitt inte kommer in på parkeringen (för frugan) och jag vill denna gång inte ha silver .
av Kluster
Jag skulle ha valt Electric silver för att den är snyggare och "håller" längre.

Power Blå skulle jag tröttna på efter en kort period. Ibland vill man ju även smälta in i omgivningen också så det blir ju svårt med just denna färg :wink:
Användarvisningsbild
av PaNi
Äh, det spelar väl ingen roll vad det är för färg på utsidan. Den ser man ju inte ändå. Låt frun få som hon vill. Glad fru = mer sex! :twisted:
av Buboss
PaNi skrev:Äh, det spelar väl ingen roll vad det är för färg på utsidan. Den ser man ju inte ändå. Låt frun få som hon vill. Glad fru = mer sex! :twisted:
Hmmm, det sistnämnda vore intressant.... men efter att ha varit ihop i över ett kvartssekel så är det skönt att sova också.
Samt, en snygg Volvo är alltid en snygg Volvo. Därför är färgvalet intressant även om man sitter på insidan. :)
Användarvisningsbild
av svpett
Hei
Jeg synes 714 Osmium Grå med Tonede ruter er vedlig pent, ikke for mørk og ikke for lys:-)

Mvh
Svein-Egil
av Lövet
Silver, beige eller grå är färgerna för dig. Absolut inga mörka färger om man inte gillar att tvätta varannan dag.

Min nuvarande bil är svartmetallic. Det är vedervärdigt.
Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)