Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
S60 2,0T 2011, dörrar på högersidan helt döda. Går ej att öppna, fönsterhissar döda. "Communication failure with Passenger door module".

Förstår att det är läge att kolla kontaktdonet till högerdörren, men dörren är låst och går ej att öppna. Inte med innerhandtaget heller.

Finns det något sätt att få upp dörren för att kunna kolla kontaktdonet utan att gå lös med tigersåg? (nä, inte aktuellt så klart...)
Användarvisningsbild
av svergie2
sensonic skrev:S60 2,0T 2011, dörrar på högersidan helt döda. Går ej att öppna, fönsterhissar döda. "Communication failure with Passenger door module".

Förstår att det är läge att kolla kontaktdonet till högerdörren, men dörren är låst och går ej att öppna. Inte med innerhandtaget heller.

Finns det något sätt att få upp dörren för att kunna kolla kontaktdonet utan att gå lös med tigersåg? (nä, inte aktuellt så klart...)
Finns det inte nyckelhål på passagerarsidan?
av sensonic
Nej, bara förarsidan.

Antar också att eftersom innerhandtaget ej öppnar dörren så har den väl gått i dead-lock eller vad det kan heta. Finns ett felmeddelande på centrallåsmotorn i förardörren också.
Användarvisningsbild
av svergie2
sensonic skrev:Nej, bara förarsidan.

Antar också att eftersom innerhandtaget ej öppnar dörren så har den väl gått i dead-lock eller vad det kan heta. Finns ett felmeddelande på centrallåsmotorn i förardörren också.
Ja, blockerat låsläge är aktiverat, så det är extremt svårt att öppna från insidan... Vet tyvärr inte om man kan öppna upp dörren när den är stängd och försöka lösa problemet :/
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag tror att centrallåsmotorn styr (skickar signal) till dom andra dörrarna att dom ska öppnas. Om nu det finns ett felmeddelande på centrallåsmotorn i förardörren så är det nog den som är felet. Byt den är mitt tips.
av least
EbbevonVolvo skrev:Jag tror att centrallåsmotorn styr (skickar signal) till dom andra dörrarna att dom ska öppnas. Om nu det finns ett felmeddelande på centrallåsmotorn i förardörren så är det nog den som är felet. Byt den är mitt tips.
Om detta stämmer, vart ska meddelandet skickas? Passenger Door Module är den enheten som det inte går att få kontakt med...
Tycker det mer låter som att kabelhärvan (en eller flera ledare) till höger passagerardörr är avskavd. Går det att komma åt denna utan att öppna passagerardörren?
av sensonic
Tror jag skrev fel att det var c-låsmotorn i förardörren, vill minnas att det är i passagerardörren som hade felmeddelande på motorn också. Sorry.

Det är en bekants bil och hon tar den till verkstad. Problemet är att komma åt kabalhärvan/kontaktdonet när dörren är stängd och tvärlåst.

Tänk vad bra det är med internet och d[…]

Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]