Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Försöker luska ut hur jag gör för att skapa ett ytterligare Volvo ID utan att ställa till nuvarande konfig med mitt VOC.

Är det så enkelt att min fru behöver ladda ner VOC-appen, skapa ett eget Volvo ID och sen knyta bilen till "sin" VOC-app med pinkod som jag har fått tidigare?
Jag har gjort så att jag använder samma inloggning på alla mina enheter, 2 mobiler och 2 plattor. Funkar jättesmidigt och behöver aldrig logga in o ut eller så för att det ska funka, utan allt rullar på smidigt som bara den! :-)
Ok, det var nog detta svar jag efterfrågade 8)

Så för att knyta ihop enhet nr 2 med bilen så använder min fru samma pinkod för att aktivera hennes app/enhet med bilen, right?

Ursäkta om jag är lite "trött" nu men du skriver samma inloggning dvs samma Volvo ID?
Kluster skrev:Ok, det var nog detta svar jag efterfrågade 8)

Så för att knyta ihop enhet nr 2 med bilen så använder min fru samma pinkod för att aktivera hennes app/enhet med bilen, right?

Ursäkta om jag är lite "trött" nu men du skriver samma inloggning dvs samma Volvo ID?
Om din fru skapar ett eget Volvo id knyter hon ihop bilen med appen med den 4-siffriga pin koden du fick. Alternativet är ju som tidigare nämnts, hon loggar in med ditt id/lösen i appen. Jag kör också samma Volvo id i flera enheter, det är inga bekymmer.
Flera användare till en bil är inga problem, men jag vill ha flera bilar till en användare då blir det problem. Då vi har varsin bil min fru och jag skulle jag vilja kunna välja vid inloggning vilken bil jag vill se.
En bil per inloggning logga på / logga av är tyvärr enda lösningen.
Vi sitter med samma lösning.
Det kommer en ny version av VOC till hösten, då kan man ha flera bilar på samma id
Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]

Airbag lampa lyser

Har du nollat koderna? Är inte helt säke[…]