Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Beställde en V60 T3 Ocean Race Aut. som jag hämtade ut för en vecka sen. På offerten stod det "Your Edition" (dvs. värme timer, värme i ratten och värme i baksätet) och säljaren frågade om jag ville ha så jag kunde sätta igång timern via mobilen eller det räckte med att ställa in det i bilen.
Nu när jag fått bilen finns det ingen värme i baksätet och resten finns nog inte heller där för jag hittar det inte. Misstänker att man slagit in utrustningen i fel ordning så det har försvunnit alt. de har lovat mig nått som jag inte kunnat få.

Har ifrågasatt det hela, fick svar att ibland blir vissa erbjudanden ändrade med tiden och vissa underleverantörer hänger ibland inte med. Detta var den sämsta ursäkt jag hört, gör jag fel gentemot mina kunder så får jag ju fixa det så de får det de har beställt.
Vad säger ni? Bör jag kunna kräva att de rättar till detta? Eller ska jag acceptera en annan kompensation?
Användarvisningsbild
av Rillee
Du ska ju få det som du skrev på när du beställde bilen.
av Nicco
Bilen ska innehålla den utrustningen som ni (du och säljaren) avtalade vid beställningstillfället, något annat ser jag inte som acceptabelt. Däremot kan jag förstå att det är knivigt att montera vissa saker i efterhand och att man i sådant fall kan få acceptera ett bra prisavdrag istället (dvs en rejäl slant!). Timern går som jag har förstått det att lösa med mjukvara och värme i ratten borde inte heller vara speciellt knepigt att eftermontera (byta ratt och montera knappen i mittkonsollen), men att eftermontera värme i baksätet kan nog vara ganska stökigt gissar jag. Vad som är rimligt att eftermontera är det nog andra är på forumet som kan svara på bättre än mig.

Om det inte skulle varit möjligt att få den konfiguration som ni avtalat borde säljaren hört av sig innan bilen gick i produktion så att ni kunde ändra beställningen eller ge dig möjlighet att dra dig ur avtalet. Mycket märkligt agerande detta.
Användarvisningsbild
av PaNi
Det som saknas verkar ju vara "Klimatpaket med tidur". Ingår inte i Ocean Race, och inget annat paket eller utrustningsnivå heller tror jag.

Det hela är väl ganska enkelt. Står "Klimatpaket med tidur" med i specifikationen av vad du köpt så har handlaren gjort fel. Står det inte med så har du haft fel förväntningar. Dåligt av handlaren är det hur som helst.
av Melmac
Säljaren menar att det inte stod men han kom ihåg att vi valde mellan app-styrning eller inte när jag beställde bilen. Jag är helt säker på det, för jag hade inte ens tänkt på det om det inte hade kommit på tal med timer och värme i ratten etc. Dessutom hade vi värme baksäte i den gamla bilen och nämnde att då blev barnen glada när det finns i den nya också.

Min teori är att värme slingor i ratten och sätet redans finns och att kablarna redan är dragna, borde vara två knappar och en programmering så är det på plats.

Det kan ju vara en felskrivning som hängt med, att man utgått från Momentum Your Edition och lagt till Ocean Race och så har texten följt med.

Han ringde i alla fall och sa att han skulle kolla vad som hänt och vad de kunde göra åt saken.
Användarvisningsbild
av PaNi
Fick du med bränslevärmaren? Såg nu att det var en T3:a du beställt, och på den är väl inte bränslevärmare standard som de är på dieslarna.

OM du fick med värmaren kan du ju argumentera att bilen är felbyggd. Då har du bara fått delar av "Your Edition"-paketet. Även High Performance med Bluetooth kommer väl med det paketet. Fick du det?
av Lövet
Börja med att läs vad det står EXAKT på din order. Sannolikheten att bilen är felbyggd är mycket mindre än att den är felbeställd.
av Melmac
Jag har fått BT HP 7" som jag beställde till.

Har inte fått "Your Edition" alls dvs. ingen rattvärme, ingen timer och ingen baksätesvärme. När jag satt hos säljaren frågade han mig om jag vill kunna styra värmaren med telefon eller det räckte med timern man ställde in i bilen.
Oavsett vad så borde jag i alla fall fått timer funktionen.
av Mccartney
Min säljare kom hem till mig bara för att jag skulle kolla igenom beställningen så allt som jag ville ha i min beställning var med.

Som sagt läs igenom din order. Det går väl även att se på "Min volvo" vad du har beställt för utrustning på bilen.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
PaNi skrev:Fick du med bränslevärmaren? Såg nu att det var en T3:a du beställt, och på den är väl inte bränslevärmare standard som de är på dieslarna.

OM du fick med värmaren kan du ju argumentera att bilen är felbyggd. Då har du bara fått delar av "Your Edition"-paketet. Även High Performance med Bluetooth kommer väl med det paketet. Fick du det?
Beänslevärmare är väl inte stamdard oavsett, eller? Är väl ett tillval?

Jag har en V60 T3 Ocean Race med Voc samt bränslevärmare. Om jag inte minns fel så är detta VOC med tidur-tillvalet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

För navigeringen så måste volvo l[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Airbag lampa lyser

Har du nollat koderna? Är inte helt säke[…]

Är det inte bara stötdämparna bak s[…]