Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Olle73
Vad innebär knappen med jordglobsymbolen?

Det kan låta självklart att man borde veta det, men jag har inte lyckats bena ut det. På något ställe läste jag att det skulle betyda internetansluten bil, men jag lyckas inte ansluta till internet.

På något annat ställe (http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... 4&sw=13w46) verkar det ha med Navigation att göra, men jag har inte knappen med texten "NAV" på, vilket jag antar är nödvändigt för att bilen skall ha navigation?

Och inte heller lyckats jag bena ut vilken av de infotainment manualer som är den rätta för mitt "Audio HP Sensus Connect 7".

Så jag skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp här
av mattiasv60
Hej,
du är det på spåret. Jordgloben innebär vissa internetfunktioner. Om du försöker ansluta till internet får du antingen göra det via ett sim-kort i bilen, alternativt via din mobil. Sim-kortläsare finns väl åtminstone i bilar med Volvo-on-call. Vad händer när du trycker på knappen?
av Olle73
mattiasv60 skrev:Hej,
du är det på spåret. Jordgloben innebär vissa internetfunktioner. Om du försöker ansluta till internet får du antingen göra det via ett sim-kort i bilen, alternativt via din mobil. Sim-kortläsare finns väl åtminstone i bilar med Volvo-on-call. Vad händer när du trycker på knappen?
"Ansluter..." står det ganska länge och symbolen surrar i övre högra hörnet. Men någon anslutning etablearas inte.
av tunnis
Beror nog på att du inte har något simkort i bilen.
Alt är som sagt att surfa via mobilen.
av Olle73
tunnis skrev:Beror nog på att du inte har något simkort i bilen.
Alt är som sagt att surfa via mobilen.
Simkortshållaren i hanskfacket är tomt, ja. Men behövs det verkligen? Jag trodde att det gick på samma SIM kort som Volvo on Call och VoC funkar problemfritt.
Användarvisningsbild
av PaNi
Internetsjänsterna går INTE via samma SIM som VoC-tjänsterna. Detta är sant för samtliga versioner och årsmodeller.

Det finns tre sätt att få internet-tjänsterna att fungera:

- Eget SIM med dataabonnemang i handskfacket
- parkoppla en telefon (tethering) och använda telefonens dataabonnemang
- parkera bilen i WLAN-täckning och koppla upp via det nätverket

Här kan det skilja lite mellan årsmodeller, tror inte att WLAN-alternativet fanns med från början.
av Olle73
PaNi skrev:Internetsjänsterna går INTE via samma SIM som VoC-tjänsterna. Detta är sant för samtliga versioner och årsmodeller.

Det finns tre sätt att få internet-tjänsterna att fungera:

- Eget SIM med dataabonnemang i handskfacket
- parkoppla en telefon (tethering) och använda telefonens dataabonnemang
- parkera bilen i WLAN-täckning och koppla upp via det nätverket

Här kan det skilja lite mellan årsmodeller, tror inte att WLAN-alternativet fanns med från början.
Tack, då vet jag. Problemet är att jag inte lyckas parkoppla telefonen för detta syftet. Att ringa via bilen går bra. Att spela Spotify i bilen går bra. Men denna parkoppling för att dela telefonens 3G uppkoppling funkar inte.
Användarvisningsbild
av Rillee
Har du delat internet via telefonen? På min samsung räcker det inte bara med bluetooth koppling. Utan man får ställa in den att dela internet också.

Bild
av Olle73
Jag har en Sony Z3 Compact och jag är ganska säker på att jag gjorde det. Men jag får springa ut till bilen under Lunchen och testa igen.
av Olle73
Olle73 skrev:Jag har en Sony Z3 Compact och jag är ganska säker på att jag gjorde det. Men jag får springa ut till bilen under Lunchen och testa igen.

Angtingen gjorde jag fel igår eller så var det ett tillfälligt fel, för nu funkar det! Tack för all hjälp

Ang SIM kort i handskfacket, är det något att rekommendera? Blir det bättre jämfört det att använda en mobil inne i bilen?

Tänk vad bra det är med internet och d[…]

Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]