Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hej!
Nu har jag sålt min XC70, den var otroligt skön att köra men ack så dyr i drift.
Funderar på en V60, de är riktigt snygga tycker jag. Är ni nöjda med era V60?
Vad skall man tänka på vid köp? Jag vill ha automat och helst en med låg skatt. Vilken årsmodell/utrustningspaket bör man minst ha?
av JST
yuphin skrev:Hej!
Nu har jag sålt min XC70, den var otroligt skön att köra men ack så dyr i drift.
Funderar på en V60, de är riktigt snygga tycker jag. Är ni nöjda med era V60?
Vad skall man tänka på vid köp? Jag vill ha automat och helst en med låg skatt. Vilken årsmodell/utrustningspaket bör man minst ha?
Har du nåt takpris?
Jag kör en T5 VEA MY15 ORE Business Edition med Driver Support och Klimatpaket med VOC. Helt perfekt utrustad för mig, jag saknar inget och jag älskar bilen. Underbar motor med en bra automatlåda! Tror skatten ligger på 900:- så den punkten på din lista prickar den in iaf! Sen är det ju annat som kostar.
av yuphin
Nog den jag har spanat in, dock kommer jag sakna läderklläderklädseln. Men bra kampanjer på 15 modeller just nu. Fri service och försäkring i 3 år:)
Användarvisningsbild
av mikeman
Det är ju enklare om du skriver ungefär vilken prisklass, diesel eller bensin, någon speciell utrustningsnivå du tittar på? D4 2-hjulsdriven är kanonfin, stark å snål motor och fri skatt 5 år. D4 awd är kanske den som säljer mest av de lite dyrare modellerna, med momentum och upp. Ocean Race-paketet är prisvärt om man vill ha hotta fälgar och sportläder med fin interiör. Voc eller vanligt värmepaket är kanon, driver support kanske ett måste, business edition har prylar i mängder. Har bara hört väldigt gott om v60, folk har trivts med sina bilar.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har en t5 r-design my15 automat. Saknar egentligen inte något väsentligt :) vad vill du veta mer specifikt? Det som var krav när jag letade var driver support, taklucka, parksensorer fram och bak, navi, premium sound och r-design. Hade jag kunna välja hade jag valt helskinn istället för skinn/mocka för allt damm fastnar i det. Men å andra sidan är det skönt :)
Användarvisningsbild
av joel80
Är fantastiskt nöjd med vår V60 T4F Summum MY12.
Så skön och rolig att köra.. sambon är också kär i den. :)
av yuphin
Är en 2015 Momentum Business Gas/bensin versionen något att satsa på? Försvinner en hel del lastutrymme? och sparar man något i dag på att tanka gas? Såg att man säljer dn nedsatt från 360000 till 279000...

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]