Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Hej,

en liten fråga, ni som har fått era V60:s, och som har valt lastpaketet, är ni nöjda med fabrikstoningen? Har själv valt det men är lite fundersam om den är för ljus? Man kanske skulle tonat med film i efterhand istället?
Användarvisningsbild
av Kite
Tycker den är tillräckligt mörk på min med, skjutsar jag folk så brukar de ha svårt att se vilken sida det är ledigt på bak och vart det redan sitter någon.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Fabrikstoningen är väldigt bra då den är tillräckligt mörk, nästan för mörk kvällstid. Det är som sagt svårt att utifrån se in i bilen. Sonen är dock väldigt nöjd då han inte längre störs av solen samt så tycker han att det är allmänt svalare i baksätet än i vår förra V60 som inte hade fabrikstoning.
av Luthor
Urkel skrev:Hej,

en liten fråga, ni som har fått era V60:s, och som har valt lastpaketet, är ni nöjda med fabrikstoningen? Har själv valt det men är lite fundersam om den är för ljus? Man kanske skulle tonat med film i efterhand istället?
Har i och för sig en V60 -11 med fabrikstonade rutor, vet inte om dessa skiljer sig från nyproducerade bilar. Den toning jag har är väldigt mörk, skulle absolut inte vilja ha mörkare...

/Lasse
Användarvisningsbild
av laser2
Håller med de övriga, fabrikstoningen är absolut tillräcklig, går knappt att se in i baksätet eller bagaget.
Användarvisningsbild
av Strebern
Den är jättemörk för att vara originaltoning, du ser i princip inte in i bilen utifrån, är det skymning/lite mörkt ute ser du definitivt inte in i bilen.
Användarvisningsbild
av mikeman
Håller med, i dagsljus ser man i princip inte in, men man kan urskilja om någon sitter bak om man går nära. I skymning lär man inte se mycket.

Kul om bilen blir märkbart svalare med toning, det kan ju vara ett huvudskäl till att köpa till det såväl som insyn och utseende.
Användarvisningsbild
av C.W.
enda nackdelen är väl att bakrutan kan kännas lite för mörk i skymningsljus när man ska backa bakåt

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]