Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ziro
Hej.

Är det någon som vet om och i så fall hur denna lampa går att byta?
Den har slutat lysa på högersidan.
Och det ser inte ut som den är så lätt att komma till. Tog bort hela strålkastaren lite snabbt bara för att kolla

Jag har försökt söka om det men hittar inget jag blir klokare av.

Bifogar bilder så ni ser vilken lampa jag menar

Tack så länge.

BildBild
Användarvisningsbild
av Micce1980
Borde ju sitta ovanför blinkerslampan (kan man tycka), verkar inte stå något om den i manualen för V60. För tex V70 MY15 stod det utsatt att man byter det bakom blinkersluckan iaf.
Användarvisningsbild
av EjS
Gjorde det i sista vecka på en xc70. Tog 5 min men behövde en tång för att sätta dit nya lampen. Har du små fingre går det npg bra.
av Ziro
Har tagit bort lyktan nu och kollat lite bättre på det.
Problemet är att man inte kan se var lampan är bak på lyktan, man kommer inte åt den från blinkershålet.

Det ser ut som man måste öppna upp hela lyktan för att komma åt den. Men det ser nästan ut som det är en diod.

Ska ta och kontakta min återförsäljare om det och se vad de har att säga om det.

Det ser iallafall riktigt fult ut när bara den ena lyser.
av Ziro
Kan meddela att det inte går att byta denna lampan.
Jag fick det på garantin, så de ficka byta hela stråklastaren.

Idiotiskt att ha en lampa man inte kan byta...
av titanum
Ziro tack för uppdateringen. Låter ju inte klokt, undrar hur många andra lampor det är i bilarna som inte går att byta. Trist i framtiden när en massa bilar där ute inte har garanti kvar.
av Kluster
Ziro skrev:Kan meddela att det inte går att byta denna lampan.
Jag fick det på garantin, så de ficka byta hela stråklastaren.

Idiotiskt att ha en lampa man inte kan byta...
Oh my...en diodlampa för sisådär ca 5000 kr (för hela strålkastaren inräknat).. :shock:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Meh! Först lanserar Volvo ett system där man sanslöst lätt kan byta framlampor, sedan implementerar detta :shock:

Klart man kan byta den då någon satt dit den men antar att strålkastaren måste tas isär och limmas ihop igen. :roll:
av Kluster
Perra83 skrev:5000kr räcker nog inte för en strålkastare med Xenon och ABL.
Mjo, jag fick båda mina strålkastare med xenon och ABL på min förra bil V50 utbytta på garantin Bild Lär ju säkert inte vara billigare iaf...

Tänk vad bra det är med internet och d[…]

Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]