Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
Nån som har trimmat sin V60 med steg 1 från BSR ? D.v.s. 200 Hk och 300 Nm.
Positiva och negativa erfarenheter?

Suger bra i köpfingret nu när de dessutom har lite REA.

Finns det några nackdelar med att låta dem knäcka PIN-koden i bilen. Fyller den nån annan funktion än att volvo ska ha ensamrätt?

Har även en fundering gällande volvos polestar-optimeringar till T3 och T4. Det sitter ju samma motorer i bilarna, men en polestar till T3 ger endast
180 Hk (T4) och samma vrid (240 Nm). En polestar till T4 ger ju 200 Hk och 285 Nm, vilket är mindre vrid än både BSR och RICA.
Kan man gå till volvo och få T4:ans polestar, eller är det omöjligt då man bara köpt en T3:a ?

Är ju mer sugen på BSR just nu, men man blir ju nyfiken på hur volvo tänker?
av Nicco
Jag misstänker att Volvo (Polestar) tänker så att T4 även i uppgraderad version ska vara lite vassare, för att det fortfarande ska finnas motiv att välja T4 istället för T3. Även fast dessa motorer inte säljs längre kan det vara onödigt att påverka begagnatmarknaden (förarga framtida kunder) genom att erbjuda samma uppgradering till både T3 och T4.

Har f.ö. inga erfarenheter av bsr tyvärr...
av TobbeViktor
Då kanske det verkligen är dags att se till att den blir optimerad, då volvo numer har egna motorer istället.

Ingen som kör med BSR:s Steg 1 ?
av TobbeViktor
Kollar man menyerna så verkar det vara t.o.m 2014 på vissa modeller, D3, D4 och T3. 2015 verkar bara vara D3, D4 och D5.

Har skickat en tidsbokning/förfrågan igår kväll gällande min T3:a. Är ju helgdag idag och säkert något klämdagsaktigt imorgon, så får väl se när svar kommer.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TobbeViktor skrev:Kollar man menyerna så verkar det vara t.o.m 2014 på vissa modeller, D3, D4 och T3. 2015 verkar bara vara D3, D4 och D5.

Har skickat en tidsbokning/förfrågan igår kväll gällande min T3:a. Är ju helgdag idag och säkert något klämdagsaktigt imorgon, så får väl se när svar kommer.
Fattar inte det där, är det en skillnad på ex T3 MY14 och MY15? Är väl exakt samma motor?
av TobbeViktor
Liten uppdatering nu då.

Bilen trimmad/optimerad idag av BSR/autotrim i Sisjön/GBG.
Kan inte säga annat än att jag är sjukt nöjd med den.
Mycket bättre bottendrag, inte lika mycket vevande med växlarna, och härligare drag/klös genom nästan hela registret.
Den är ju inget monster, men det känns som om laddtrycket utnyttjas på ett väldigt effektivt sätt.
Bilen känns mycket lättare och behagligare att köra.

Kan varmt rekommenderas. :D

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]