Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viktor89
Hej!
Har en XC60 D3 R-Design -12 som jag har tänkt trimma via BSR.
Någon som har några synpunkter på om det är negativt eller positivt?
Användarvisningsbild
av crumpets
BSR är välbeprövade mjukvaror som väldigt sällan ställer till med problem. Men du måste komma ihåg att försäkringsbolaget efter trimning kan neka dig ersättning om du vill ta rasade drivlinegrejer på försäkringen. Jag säger kan eftersom det är lite rysk roulette. Det är möjligt för dem att kolla men ofta gör de det inte. Det är alltid en chansning med allt annat än polestar.
Med det sagt så har jag själv kört BSR i V40:n. Det är ändå så sällan drivlineprylarna rasar. Att ha både oturen att få haveri i motor/växellåda och sedan dessutom fastna i kontroll av mjukvaran kändes så så otroligt att jag kan leva med risken.
av Viktor89
Okej, aa jag tänker likadant där.
Min har ju gått 13800 mil nu, men garantin gäller tills bilen har gått 12000:- sen den va ny eller sen trimmet sattes in?
Användarvisningsbild
av crumpets
Till 12000 mil på mätaren punkt slut. Har din bil gått såpass långt är det ju bara att köra! Då är ändå maskinskadeförsäkringen borta snart. Det är ju det enda du har att förlora egentligen.
av Viktor89
Aa det är sant. Hur länge har man maskinskadegarantin? Och hur stor är risken egentligen att motorn pajar? Finns det något som är vanligt återkommande? Jag ska ju inte köra racing med bilen precis. Enda gångerna man gasar lite är ju typ vid omkörning på motorväg.
av V60D5AWDPolestar
Sökte fter trådar med kraschade motorer efter BSR-trim innan jag hottade upp min Focus, hittade inte en negativt tråd eller att någon har haft problem efter installerat BSR. Är din D3 en femma? I så fall borde den inte ha några problem med den ökade effeket.
av V60D5AWDPolestar
Fem cylindrar
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Har din bil gått såpass långt är det ju bara att köra! Då är ändå maskinskadeförsäkringen borta snart. Det är ju det enda
du har att förlora egentligen.
Fast det resonemanget tycker jag haltar en del. Det är ju inte så att motorn/transmissionen inte kan rasa bara för att försäkringen inte gäller längre? Det enda avsaknad av försäkringen gör är ju att det blir dyrare...
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]

V60 -12 179hk. Vid tomgångskörning och[…]

Studerat vindrutan, ser ut som det svarta på[…]