Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ju beställt en X60 D4 AWD Summum MY16 (+ Business Ed, men inte Pro), men finner det svårt att veta om RSI (under Förarstöd/DSTC enl manual) är ett ytterligare tillägg i nått paket, eller om det ingår. Jag har inte aktivt gjort ett val, t ex RTI eller BLIS, men hur är det med RSI. Någon som vet?
Rillee skrev:I Driver support paketet
Jag vet att CTC ingår i min, och då ingår ju DSTC (driver support), och därmed borde RSI ingå då mao. Kikar man i manualen (för MY14 fann ingen nyare), och kikar på Förarstöd - Trafikskyltsinformation - RSI, står det vid sidnumreringen (sid 148) "* Tillval/tillbehör, för mer information se introduktion", där det står att det är ett tillval. Om jag fattar rätt så ingår CTC i DSTC, som ingår i Summum.

Vore fint om det fanns en tabell med alla tillbehör lodrätt och paketen vågrätt, så man får en bättre överblick. Nu är ju röran fullständig.
s6025t skrev:Driver support är ett separat förarstödspaket det har inget med DSTC att göra paketet kostar 14900kr o har du inte beställt det eller det mindre paketet driver alert för 5900kr så finns inte RSI
DSTC betyder Dynamic Stability Traction Control =antisladd
http://www.volvocars.com/se/om-volvo/in ... er-support
Dessa förkortningar... inser nu att jag förväxlade DSTC med Driver Support. Tack för klargörandet!
RSI är bra men det jag hade önskat för att göra det mer komplett är: 1. Bilen anpassar sig efter max hastighet, dvs går aldrig snabbare än tillåtna hastighet om man ex har adaptiva farthållaren på. Fattar inte varför det inte fungerar så som valbart alt då funktionerna finns separata? 2. En ljudsignal då man går över tillåten hastighet. Åtmindstånde borde det vara valbart!
volvobrasse skrev:2. En ljudsignal då man går över tillåten hastighet. Åtmindstånde borde det vara valbart!
Sidan 182 i min manual

Föraren kan välja att få en varning då gällande
hastighetsbegränsning överträds med
5 km/h eller mer. Varningen ges i form av att
symbolen med gällande högsta hastighet
temporärt blinkar då hastigheten överskrids.

Men det verkar inte ge någon ljud signal
Rillee skrev:
volvobrasse skrev:2. En ljudsignal då man går över tillåten hastighet. Åtmindstånde borde det vara valbart!
Sidan 182 i min manual

Föraren kan välja att få en varning då gällande
hastighetsbegränsning överträds med
5 km/h eller mer. Varningen ges i form av att
symbolen med gällande högsta hastighet
temporärt blinkar då hastigheten överskrids.

Men det verkar inte ge någon ljud signal
Exakt, ingen signal. För min del så vänjer jag mig snabbt av det där blinkandet av hastighetsskylten i displayen, till slut är det inget jag reagerar på. Signal är betydligt mer irriterande :) Jag tror en del skulle välja bort det. Men åtmindstånde kunde det finnas som tillval, om man vill.
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]