Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 40424
Hej, precis hämtat ut min XC60 D4 AWD OR MY16.

Två frågor.

Kan man inte fjärrstarta bilen med hjälp av VOC?
Fick för mig att det ska gå?

Kan man inte få bilen med touchskärm?
Valde till alla roliga teknikgrejer, har jag missat touch?
Provkörde en XC60 MY14(15?) som hade touchskärm.

Tack på förhand :)
av pellz0r
Det ska gå, men det finns en drös med kriterier för att det ska fungera. Dörrar och motorhuv ska vara stängd, bilen ska vara låst, nyckel ska inte finnas i bilen om man har keyless osv. Sen går fjärrstart bara att aktivera 2 gånger i följd, sen måste motorn startas med nyckel på "riktigt" vis innan det går att fjärrstarta igen. Finns säkert fler kriterier för att det ska fungera :) Kika i din manual.
av 40424
Fjärrstart är ju tråkigt att man inte har måste jag säga.

Men det här med Sensus Connect känns ju väldigt 90-tal, är ny i Volvo-världen men långt i från imponerad.

Tack för alla svar :)
Användarvisningsbild
av Strebern
40424 skrev:Fjärrstart är ju tråkigt att man inte har måste jag säga.

Men det här med Sensus Connect känns ju väldigt 90-tal, är ny i Volvo-världen men långt i från imponerad.

Tack för alla svar :)
Fjärrstart är rätt överflödigt om du har bränslevärmare, och det har du väl som standard på oljespisarna?
Jag har både fjärrstart och bensinvärmare, och fjärrstarten använder jag bara som gimick, kul grej men fyller ingen funktion
av 40424
Jag har hund som inte tål värme, köpte faktiskt bilen delvis för att kunna förkyla bilen innan vi kommer ut.
Men säljaren missade att informera mig anser jag då jag tydligt förklarade att jag vill ha den funktionen.
av SurfarHy
En varm sommardag blir det lätt stekhett i kupén innan ac:n hunnit kyla ner till normal temp. Men för att AC:n ska funka behöver motorn vara igång. Tror det var den funktionen som TS var ute efter?
av Exquattro
Varför inte låta bilen stå igång hela tiden? Vredet inställt på 20 grader, eller kallare så går det att öppna dörrarna för att kyla ner uteluften så vi klimatkompenserar för alla våra ökade utsläpp.. Men det klart, vi har ju start/stopp för att spara några droppar vid rödljusena så då kan vi väl låta bilen stå och gå på tomgång i 15 eller 30 minuter så att man inte blir lite varm i pannan eller kall om gumpen i några minuter. Och nej, jag röstar inte på miljöpartiet men försöker tänka lite på all skit vi släpper ut i alla fall. En massa Volvosar på stora tjänstebilsparkeringen på tomgång, fast det klart, det finns ju tomgångskörningsregler och det kommer ju såklart alla att lyda :oops:
Användarvisningsbild
av Strebern
SurfarHy skrev:En varm sommardag blir det lätt stekhett i kupén innan ac:n hunnit kyla ner till normal temp. Men för att AC:n ska funka behöver motorn vara igång. Tror det var den funktionen som TS var ute efter?
Ni har helt korrekt!

Hade faktiskt inte ens tänkt på den funktionen, har bara haft bilen sedan i november så sommarhettan har inte drabbat mig ännu :mrgreen:
Det blir ju fint att ha i sommar!
av SurfarHy
Att det behöver vara en automat förstår jag (så bilen kan sätta den i P). Kostigt att det bara funkar till T5, T6, 3.2 och D4 enligt länkad spec ovan.
Var själv nära att ta VOC för just fjärrkylafunktionen men hade inte koll på att det bara funkade med vissa motorer.

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?