- mån 04 maj 2015, 23:58
#971253
Köpte en Volvo V60 D5 2014-07-04 och sedan den var ny har jag kontinuerligt haft problem med att starta bilen mellan 1 till 2 gånger i månaden bara.
Jag har varit in med bilen flertal gånger på verkstaden och dom hittar inget fel och jag trodde först att jag hade kört dieselvärmaren för mycket men det har jag inte gjort utan dom gånger jag tycker jag har gjort det stödladdar jag batteriet. Här vi har -25 här uppe i norr.
Hur som helst, jag har kört bilen långa sträckor för det mesta och det är frågan om mellan 6- 15 timmars intervaller som jag har varit med dom som batteriet är helt tomt i bilen. Det innebär att förbrukningen är enorm från batteriet dom gångerna det töms.
Man kan inte hitta några loggar i bilen som kan konstatera detta fel.. Man har trott att batteriet inte fått korrekt laddning men det är uteslutet det också efter den tid som har gått nu vilket jag förstår.
Mellan den 23-24 april i år så körde jag en sträcka om 120mil och när jag kom fram så parkerade jag bilen kl 18 på kvällen, på natten 00.55 går larmet i bilen och då blev jag ju fundersam, VOC ringen och säger att larmet gått och då blev man ju fundersam. Dock hade jag inte möjlighet att kolla bilen för än dagen där på, bilen såg hel ut på utsidan tills jag skulle låsa upp bilen, den är alltså helt DÖD. Finns ingen ström alls i bilen överhuvudtaget.
Ringer bärgare och dom kommer och försöker ta sig in i bilen och ska göra en start på bilen med en hjälpstarter och det visa sig att det bara är 11v i batteriet och det är ju förbryllande, på ca 7 timmar har det försvunnit 90Ah från batteriet om det skulle vara helt fullt. oavsett har det skett en extrem förbrukning från batteriet under dom timmarna. Det begränsar ju möjligheterna var det kan vara, tex glödstiften vill ju ha extremt mycket batteri.
Jag har begärt en reklamation av bilen vilket jag kräver att få göra ett återköp av bilen för nu har dom haft 7 verkstadstider med avancerade felsökningar och inte kunnat åtgärda felet.
Är det någon som har varit med om något liknande?
Jag har varit in med bilen flertal gånger på verkstaden och dom hittar inget fel och jag trodde först att jag hade kört dieselvärmaren för mycket men det har jag inte gjort utan dom gånger jag tycker jag har gjort det stödladdar jag batteriet. Här vi har -25 här uppe i norr.
Hur som helst, jag har kört bilen långa sträckor för det mesta och det är frågan om mellan 6- 15 timmars intervaller som jag har varit med dom som batteriet är helt tomt i bilen. Det innebär att förbrukningen är enorm från batteriet dom gångerna det töms.
Man kan inte hitta några loggar i bilen som kan konstatera detta fel.. Man har trott att batteriet inte fått korrekt laddning men det är uteslutet det också efter den tid som har gått nu vilket jag förstår.
Mellan den 23-24 april i år så körde jag en sträcka om 120mil och när jag kom fram så parkerade jag bilen kl 18 på kvällen, på natten 00.55 går larmet i bilen och då blev jag ju fundersam, VOC ringen och säger att larmet gått och då blev man ju fundersam. Dock hade jag inte möjlighet att kolla bilen för än dagen där på, bilen såg hel ut på utsidan tills jag skulle låsa upp bilen, den är alltså helt DÖD. Finns ingen ström alls i bilen överhuvudtaget.
Ringer bärgare och dom kommer och försöker ta sig in i bilen och ska göra en start på bilen med en hjälpstarter och det visa sig att det bara är 11v i batteriet och det är ju förbryllande, på ca 7 timmar har det försvunnit 90Ah från batteriet om det skulle vara helt fullt. oavsett har det skett en extrem förbrukning från batteriet under dom timmarna. Det begränsar ju möjligheterna var det kan vara, tex glödstiften vill ju ha extremt mycket batteri.
Jag har begärt en reklamation av bilen vilket jag kräver att få göra ett återköp av bilen för nu har dom haft 7 verkstadstider med avancerade felsökningar och inte kunnat åtgärda felet.
Är det någon som har varit med om något liknande?