Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
I helgen var jag och provsatt en ny S60 med manuell stol och blev ytterst bekymrad då jag hade kvar relativt gott om plats för huvet men fick titta neråt för att se vägen...Jag behöver aldrig fälla ner solskyddet.

Kan det vara skillnad i säteshöj om man väljer en elektronisk stol?

Kan sätet sätta sig med tiden och det blir lättare att se ut?

Jag har oproportionerligt lång rygg och är relativt lätt, nåja 77 kg sen jag minskade ner på bärsen.
Jag är 2 meter lång och har sätet i lägsta läget med elstol.
Då är mitt huvud strax under takluckan men det är inget problem
att se vägen och lyser solen så fäller jag ner solskyddet lite grand.
Volvo S60.
Jag är 1,93, att se ut är inget problem, det är takhöjden som är ett problem, säljaren sade att han hade för sig att den elektriska stolen hade ett högre lägstaläge än den manuella, huruvida det stämmer eller ej kan jag dock ej bekräfta

Jag är 1,93 och mitt hår får bygga max ett par cm annars tar det i taket, och jag har INTE taklucka, med taklucka tappar man några centimeters takhöjd. Nu var väl inte detta ditt problem iof...
Tack båda!
Ni båda sitter nog närmare taket än vad jag gjorde när jag provsatt s60:in. Förmodligen är det en vanesak för jag kör ju en bil s80 -04 där man sitter riktigt lågt ner.
Jag gillar att ha en låg sätesinställning och blev förvånad hur högt man sitter på lägsta inställningen i S60 -14. Jag har för mig att på årsmodell -12 var stolarna lägre? Båda med manuella stolar.
Jag har nyligen bytt min V60-13 med elmanövrerad stol mot en V60-15 med manuell stol jag har haft båda på lägsta läget och har inte märkt någon höjdskillnad.
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]