Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#970951
Hej - fick ny bil förra veckan. Gamla telen funkade riktigt dåligt så köpte mig en ny samsung, men det hackar fortfarande lite när jag streamar från spotify. Gamla bilen + gamla telen funkade bra (v60 2011 och en gammal sliten htc). Någon som haft samma problem? enda lösningen jag ser är att köra via 3.5 aux nu eller måste man köpa en sån där d-vla iphone..:-) ? Eller skall man ha lägre bitrate i spotify kanske (kör extreme nu).

Vidare - Gamla bilen, v60 2011 d5 polestar 225 hk fwd, går bra mycket bättre än nya, försöker köra in dem på samma vis. Tappar man så mycket extra kraft med awd samt större bil (xc60) mot en fwd v60 eller kommer den att gå bättre framöver? Har för mig att v60 behövde några hundra mil innan den gick bra. (kör in dem rätt hårt).
#970990
Jag upplever exakt samma problem med Spotify och blåtanden i min V60 som jag haft i 3 veckor nu...som nybliven småbarnsförälder så har jag dock inte haft så mycket tid att felsöka problemet, så jag vet inte om det beror på telefonen, eller blåtanden i bilen :???:

Det konstiga är att jag upplever att det fungerar bra till en början, för att efter en stund börja hacka som fan.

pakorum, när du upplever hackandet, är det via streaming, eller offlinesyncade låtar?
Funderar på att testa någon annan app att spela upp musiken via och se om det beter sig likadant. Typ Google Music eller liknande.
#971004
pellz0r skrev:Jag upplever exakt samma problem med Spotify och blåtanden i min V60 som jag haft i 3 veckor nu...som nybliven småbarnsförälder så har jag dock inte haft så mycket tid att felsöka problemet, så jag vet inte om det beror på telefonen, eller blåtanden i bilen :???:

Det konstiga är att jag upplever att det fungerar bra till en början, för att efter en stund börja hacka som fan.

pakorum, när du upplever hackandet, är det via streaming, eller offlinesyncade låtar?
Funderar på att testa någon annan app att spela upp musiken via och se om det beter sig likadant. Typ Google Music eller liknande.
Både stream och offline. Vad har du för tele, android? googlade runt nu och verkar vara problem med 4.4 och uppåt (finns massor med trådar om det, tex https://code.google.com/p/android/issue ... l?id=95294) , jag hade inte dessa problem med min gamla som sagt.

Jag har nu stängt av wifi, stängt av att det skall söka av wifi automatiskt (även om wifi är avstängt), rensat några appar jag körde in som skall boosta ljudet (skitlåg volym i denna när jag har hörlurar, så jag installerade några ljud boost appar), stäng av adapt sound (satte den på max då det boostade ljudet, galaxy app), satt bluetooth i "alltid synlig", samt installerat en app som gör att skärmen alldrig går ner i vilomode (är ju ok när man är i bilen då den har sladd så inte batteriet tar slut).

Testade nu snabbt i 5 min och det fungerade (använde inte appen som stänger av vilomode, tänker testa det ifall det kommer tillbaka). Har ca 1 timme hem från jobbet och skall se om det håller hela vägen, och kör via stället jag köpte telen, funkar det inte så byter jag till en iphone som verkar vara stabilare enligt vad jag googlat.

har en galaxy s5 mini btw (ju mindre tele desto bättre, använder den bara för att kolla mail ibland men mest för spotify..och det är fan att det inte det funkar riktigt bra). vägrat iphone men kanske måste ha en verkar det som om detta inte funkar..:-(
#971038
pakorum skrev:
pellz0r skrev:Jag upplever exakt samma problem med Spotify och blåtanden i min V60 som jag haft i 3 veckor nu...som nybliven småbarnsförälder så har jag dock inte haft så mycket tid att felsöka problemet, så jag vet inte om det beror på telefonen, eller blåtanden i bilen :???:

Det konstiga är att jag upplever att det fungerar bra till en början, för att efter en stund börja hacka som fan.

pakorum, när du upplever hackandet, är det via streaming, eller offlinesyncade låtar?
Funderar på att testa någon annan app att spela upp musiken via och se om det beter sig likadant. Typ Google Music eller liknande.
Både stream och offline. Vad har du för tele, android? googlade runt nu och verkar vara problem med 4.4 och uppåt (finns massor med trådar om det, tex https://code.google.com/p/android/issue ... l?id=95294) , jag hade inte dessa problem med min gamla som sagt.

Jag har nu stängt av wifi, stängt av att det skall söka av wifi automatiskt (även om wifi är avstängt), rensat några appar jag körde in som skall boosta ljudet (skitlåg volym i denna när jag har hörlurar, så jag installerade några ljud boost appar), stäng av adapt sound (satte den på max då det boostade ljudet, galaxy app), satt bluetooth i "alltid synlig", samt installerat en app som gör att skärmen alldrig går ner i vilomode (är ju ok när man är i bilen då den har sladd så inte batteriet tar slut).

Testade nu snabbt i 5 min och det fungerade (använde inte appen som stänger av vilomode, tänker testa det ifall det kommer tillbaka). Har ca 1 timme hem från jobbet och skall se om det håller hela vägen, och kör via stället jag köpte telen, funkar det inte så byter jag till en iphone som verkar vara stabilare enligt vad jag googlat.

har en galaxy s5 mini btw (ju mindre tele desto bättre, använder den bara för att kolla mail ibland men mest för spotify..och det är fan att det inte det funkar riktigt bra). vägrat iphone men kanske måste ha en verkar det som om detta inte funkar..:-(
Oups, glömde ju nämna telefon ja. Har en Nexus 6 som kör med Android 5.1.
#971040
TommyP86 skrev:Min är likadan...riktigt irriterande. My15 v60 och iphone 6
ok, så på iphone också då..:-( (har du testat att stänga av wifi mm? )

I värsta fall får man väl köra aux, men läste att det kan vara problem med det också, samt man kan ju inte bläddra mm..

Att bluetooth + spotify funkar är nog något som jag prioritera mest. Hellre att det funkar än köra med awd samt stor motor mm så hoppas verkligen att detta kommer funka.

Ingen som har kollat med åf? (jag har dratt iväg ett mail men inget svar).

edit - perra, vilken telefon har du?
#971042
Det funkar bra för mig med spotify (extreme bitrate), både stream och offline med iPhone 5s. Har endast varit med om att det har hackat någon enstaka gång under 3 månader. Jag är dock osäker på om det var bluetooth-anslutningen eller uppkopplingen för streaming som var den felande länken vid det tillfället...
#971047
Hur frekvent upplever ni hackandet? När jag körde på E4 mellan Nyköping och Linköping i helgen så tyckte jag att ljudet hackade till säkert var 3-5 sekund när det var som värst...höll på att bli tokig :x

Det där är ju en kombinerad vacuum och t[…]

XC70 D5 dålig acceleration

Är väl ett rent helvete att komma å[…]

Samma problem här med på min XC60 MY24.[…]

Har exakt samma fel själv på min V70. H[…]