Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CHSC
Från Polestar : Den nya generationen Polestar Performance-optimeringar för Volvo-modeller med Drive-E-motorer är här, med ett nytt koncept där drivlinan är optimerad tillsammans med motorn. De första optimeringarna släpps i sista veckan av juni

Är sugen :)
Användarvisningsbild
av P210
I sommar börjar Polestar rulla ut sina nya effektoptimeringspaket som berör Volvos nya, fyrcylindriga Drive-E-motorer (VEA).
Ha! jag såg framför mig en Polestaroptimerad Volvo V70 1,6D DRIVe med den brutala toppeffekten 125hk :D :lol: :)

Men det var ju VEA spisarna som avses i det här fallet;
...i och med Volvos nya motorstrategi kallad Drive-E, enbart fyrcylindriga motorer med överladdning...
Sista veckan i juni släpps de första optimeringspaketen och då är det Drive-E-drivlinorna T5, T6, D4 och D5 som berörs.
av ansjo
Ska bli intressant att se vad det kan bli, upp mot 275 kusar och 30-40 Nm ytterligare på en T5 så bokar jag tid direkt 8) :twisted:
av Nicco
Lär bli tidsbokning för min del så fort det släpps (förutsatt att priserna inte chockhöjs och att effektökningen är i linje med befintliga produkter)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]

B200ft svårstartad

Har du bytt tempgivare eller testat om den beter s[…]