Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tysse73
Har funnit rost och lackbubblor längst ner på kanten av bakluckan.... :evil: . Tittar man under kanten på insidan så saknas tätning ca 3m och det borde kommit in fukt där. Nån mer med likande problem?
Senast redigerad av 1 tysse73, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kör de med plåt i bakluckan? Trodde man hade slutat med sånt i dag
av AMKV60
Så blir det gärna om man kör långa grejor och stänger luckan utan något skydd emellan ,lacken slås bort Och dom "bubblorna " och ojämnheterna du ser är nog från karosslimmet .
Finns nog ingen garanti för detta :( :(
Ser nu när jag granskar bakluckan att den har tagit i stötfångaren och att den skalat av lacken där också. Hela bakluckan sitter snett med millimeterpassning på den skadade sidan och mycket större glipa å den andra sidan.
tysse73 skrev:Ser nu när jag granskar bakluckan att den har tagit i stötfångaren och att den skalat av lacken där också. Hela bakluckan sitter snett med millimeterpassning på den skadade sidan och mycket större glipa å den andra sidan.
Hade exact samma problem på en V50 för några år sedan, där fick vi inte det på Garanti då dom hittade ett litet märke på stötfångaren som tydde på att bilen blivit påkörd eller backat in i något vilket i sin tur ändrat läge på stötfångaren. Men bara hoppas att det inte är så för dig.

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]